וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תומך בפיתרון דיפלומטי לגרעין האירני"

דובר משרד החוץ האמריקאי התייחס לדיווח אודות תרגול של חיה"א לתקיפה באירן: "הבהרנו לישראל שאנו תומכים בפיתרון דיפלומטי ושקט". יו"ר סבא"א: "אם אירן תותקף, אתפטר"

דובר משרד החוץ האמריקאי שון מקמורק אמר הערב (שישי) כי "ארה"ב הבהירה לישראל כי היא תומכת בפיתרון שקט ודיפלומטי לגרעין האירני". בתדרוך לעיתונאים בוושינגטון, מקמורק סירב להתייחס ישירות לדיווחים אדוות תרגול של חיל האוויר הישראלי לתקיפה באירן. עם זאת הוא הוסיף כי "עמדת ארה"ב בנוגע לגרעין האירני ברורה והבהרנו אותה במספר הזדמנויות בעבר - אנו שואפים לפתרון דיפלומטי".

יושב ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מוחמד אל בראדעי אמר כי "מהלך צבאי נגד אירן יהיה הדבר הגרוע ביותר שניתן להעלות על הדעת". בראיון לרשת "אל-ערבייה" הוסיף אל בראדעיי כי אם אירן תותקף הוא יתפטר מתפקידו. לדבריו, "מהלך צבאי נגד אירן יסחוף את כל האיזור למערבולת ויגרום דווקא למתן לגיטימציה לפיתוח מואץ של נשק גרעיני באירן".

בתוך כך, מקורות דיפלומטיים מוסרים כי שש המעצמות הגדולות הציעו לאירן הצעה משופרת, במסגרתה טהרן תחדל להעשיר אורנים תמורת חבילת הטבות כלכליות ודיפלומטיות. עד כה אירן התמידה בסירובה להצעות המערב לחדול מהעשרת האורניום. לפני כשבוע אמר נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש כי "הוא מאוכזב מהסירוב האירני". לדבריו, "לא נהיה מוכנים לקבל מצב שבו לאירן תהיה פצצת אטום".

לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", ישראל ערכה תרגיל המדמה תקיפה באירן בו השתתפו כ-100 מטוסי F-15 ו-F-16 שערכו תמרונים במזרח הים התיכון וחופי יוון בתחילת החודש. בתגובה, הזהיר האייתולה אחמד חתאמי כי אירן תגיב בתקיפות על תקיפה ישראלית בשטחה. לדבריו, "אם אויבנו, בעיקר ישראל ובעלת בריתה ארה"ב, ידברו אלינו בשפת האלימות, הם יכולים להיות בטוחים שיקבלו מכה חזקה בפיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully