וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקללה על סין - בגלל קמעות האולימפיאדה"

20.6.2008 / 11:23

כך מאמינים גולשי האינטרנט בסין, שמקשרים את רעש האדמה בסצ'ואן לקמע שמעוצב כסמל סצ'ואן, ואת השטפונות לקמע-דג

מה הקשר בין השטפונות שפקדו באחרונה את דרום סין לבין האולימפיאדה שתתקיים הקיץ בבייג'ין? לפי גולשי רשת האינטרנט בסין, קיים קשר הדוק בין השניים: הקמעות הרשמיים של האולימפיאדה, חמישה יצורים חביבים הנקראים "פואה". לטענת הגולשים, השטפונות שהיכו לאחרונה בדרום המדינה ממלאים את השלב האחרון בקללה שהוטלה עליהם – אף שהצנזורים הממשלתיים הממונים על האינטרנט נאבקים ככל יכולתם בשמועות הללו.

השלב הראשון בקונספירציה החל עם רעידת האדמה הגדולה במחוז סצ'ואן לפני כחודש, אסון שהביא למותם של כמעט 70,000 בני אדם ולעקירה מביתם של מאות אלפים. גולשי האינטרנט קישרו את רעש האדמה לאחד מהפואה, המעוצב כדב פנדה – שהוא גם הסמל הרשמי של מחוז סצ'ואן הפגוע.

מכאן, השמועות פרחו עם קישור של פואה המעוצב כלפיד שקושר למהומות חסרות התקדים בזמן מרוץ הלפיד, וקישור של הפואה המעוצב כאנטילופה טיבטית למחאות של גולי טיבט ותומכיהם נגד סין. הפואה הרביעי, המועצב כדרור, קושר משום מה לתאונת רכבת קטלנית במחוז שאן-דונג.

ואולם הפואה הנותר, המעוצב כדג, נותר ללא אסון וכתשובה ניצחת של אנשי הממשלה אל מול הדעות הקדומות שדיברו על קללה – עד לשיטפונות הגדולים בדרום ומרכז סין בחודש הזה, שגבו עד כה עשרות קורבנות. "אני בשן-ז'ן. יורד גשם כבד כבר יומיים, ואין סימן לסופו... כעת הקללה של ה"דג" הוכחה כנכונה. מה נעשה?" , כתב משתתף אחד בפורום, לפני שהודעתו נמחקה בידי הצנזורה.

ויש לממשלה סיבה לדאוג: אסונות טבע, במיוחד הקשורים למזג האוויר ולרעידות אדמה, נחשבו בסין הקיסרית כסימן לכך שסר חינה של השושלת הנמצאת בשלטון מפני האלים, ויש להחליפה. אף שהמפלגה השלטת כעת, המפלגה הקומוניסטית, מתנגדת ל"אמונות פיאודליות כאלה", נראה שגם היא לא מחוסנת מפניהן לחלוטין. המשחקים האולימפיים יחלו בתאריך ממוזל – 8.8.2008 – בשעה שמונה ושמונה דקות. כשמביאים בחשבון שבסין שמונה נחשב למספר מזל, הרי שהאמונות התפלות יצאו מהאינטרנט והגיעו למשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully