וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עסקה עם חיזבאללה תוך ימים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.6.2008 / 8:55

עיתונים בלבנון מדווחים שהעסקה, במסגרתה ישוחררו רגב וגולדווסר תמורת אסירים לבנונים ובהם קונטאר, תתבצע בימים הקרובים

"עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה תיערך בין 20 ל-25 ביוני" – כך העריך מקור ביטחוני בכיר בשיחה עם העיתון הלבנוני "א-ספיר". במקביל אמרו מקורות דיפלומטיים בניו יורק לכתב העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי לאחר שהושגה התקדמות במגעים החשאיים דרך המתווך הגרמני, העסקה על סף יציאה לפועל.

המקורות הדיפלומטיים נמנעו למסור פרטים נוספים בנושא אולם לא שללו את האפשרות כי העסקה תצא לפועל ביום שישי או ביום ראשון הקרובים. העסקה, לדברי המקורות, תכלול גם את שחרורו של האסיר הלבנוני סמיר קונטאר.

דיווחים אלו מקבלים חיזוק גם מפי בכיר בממשלת ישראל שמסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, כי העסקה צפויה להתבצע בימים הקרובים. לפי הבכיר, ישראל תשחרר חמישה אסירים לבנונים, ביניהם קונטאר, תמורת שחרורם של החיילים החטופים אלדד רגב ואהוד גולדווסר.

אחיו של קונטאר, בסאם קונטאר, מסר לעיתון כי "האווירה חיובית", וכי משפחתו ממתינה לבואו של סמיר. לדבריו, בני המשפחה נערכים לקיים חגיגות לרגל שחרורו של סמיר.

ומה עם רון ארד?

יו"ר האגודה לשחרור רון ארד, "לחופש נולד", אליעד שרגא, אמר בראיון לקול ישראל, כי הממשלה אינה מתאמצת די להשיג מידע על גורלנו של רון ארד. "לא יעלה על הדעת שקונטאר ישוחרר לאחר שלא מומשה ההבטחה שנתנה בשעתה, כי לאחר שחרור עובייד ודיראני, ינתן מידע בעניין רון ארד".

ראש המוסד לשעבר, ח"כ דני יתום, אמר לקול ישראל כי אנשי ביטחון ישראלים שילמו בחייהם בנסיונות לאתר את רון ארד. יתום טען כי "שום מדינה לא השקיעה מידה דומה של מאמצים, כסף ודם חייליה בנסיונות לאתר נעדרים שלה". לדבריו, אם יש אפשרות לעסקה להחזרת החטופים מלבנון, גם תמורת סמיר קונטאר, יש לקדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully