וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: "ישראל והפלסטינים יאיצו את המו"מ"

18.5.2008 / 18:56

שרת החוץ האמריקאית אמרה בשיחה עם כתבים כי שני הצדדים דנים ברצינות בכל סוגיות הליבה, בניסיון להגיע להצהרת עקרונות

"ישראל והפלסטינים דנים ברצינות בכל סוגיות הליבה, ואני מעריכה שהשיחות ביניהם יואצו בחודשים הקרובים". כך אמרה היום (ראשון) שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס בשיחה עם כתבים במטוסו של נשיא ארה"ב גורג' בוש.

רייס הדגישה כי הצדדים מקיימים את המשא ומתן הרחק מאור הזרקורים. "הצדדים אינם מתכוונים לנהל את המו"מ מול המצלמות", הסבירה. "ברגע שהם יעשו זאת, המו"מ ימות".

נשיא ארצות הברית ג'ורג' אמר אתמול ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן, שהוא "מחויב לחלוטין" לעבודה עם הפלסטינים והישראלים כדי להגיע להגדרת המדינה הפלסטינית. בתום פגישה שקיימו השניים בשארם א-שייח' במצרים הצהיר בוש: "זה שובר את לבי לראות את הפוטנציאל האדיר של העם הפלסטיני מבוזבז כל כך". לדבריו, הקמת מדינה פלסטינית היא "הזדמנות לשים קץ לסבל הפלסטינים בשטחים".

מוקדם יותר דווח, כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר לח"כ יוסי ביילין (מרצ) בפגישה בשארם א-שייח' כי יתפטר מתפקידו אם לא ייחתם הסכם בין ישראל לרשות הפלסטינית בחצי השנה הקרובה. בעבר אמר יו"ר הרשות כי יתפטר מתפקידו עד תחילת השנה בכל מקרה, ולא יתמודד פעם נוספת על ראשות הרשות. אמירה זו של אבו מאזן מרמזת על כך שאם ייחתם הסכם בין ישראל לרשות הפלסטינית ישקול שלא להתפטר, או שיתמודד פעם נוספת על תפקיד יושב הראש.

לדברי אבו מאזן, "לישראל לא יהיה פרטנר טוב יותר מההנהגה הפלסטינית כיום, המאמינה שהאינטרס הפלסטיני הוא פשרה היסטורית עם ישראל". יו"ר הרשות התרעם על כך שלמרות ההצהרות והנאומים החיוביים והמתפייסים של ממשלת ישראל, בשטח המצב כמעט לא השתנה, ואף הורע במובנים מסוימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully