וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: הפלגים הפלסטינים הסכימו לרגיעה בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.4.2008 / 14:07

לאחר שיחות עם עמר סלימאן בקהיר הודיעו כל הפלגים כי הם מקבלים את הצעת הרגיעה שתכונן בעזה ותעבור בהדרגה לגדה

כל הפלגים הפלסטינים הודיעו כי הם מקבלים את הצעת הרגיעה המצרית עם ישראל. כך מסרו נציגי הפלגים בשיחות עם המתווכים המצרים בקהיר. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת כי הפלגים הסכימו לכונן רגיעה ברצועת עזה, שתעבור בהדרגה לגדה המערבית.

הודעה זו באה בהמשך לדיווח הבוקר של עיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, לפיו מרבית הפלגים הפלסטינים מקבלים את הצעת הרגיעה המצרית. מקורות פלסטינים מסרו כי הפלגים, מלבד פתח וחמאס, נפגשו אתמול בקהיר עם שר המודיעין המצרי עמר סלימאן ודנו עימו בהצעת הרגיעה. חלק מהפלגים הביע הסתייגות מהחלת הרגיעה בעזה בלבד. כזכור, לפני כשבוע הודיע חמאס כי הוא מקבל את ההצעה.

נציג הג'יהאד האיסלמי לשיחות בקהיר, סמזכ"ל הארגון זיאד נחאלה, מסר לעיתון כי הודיע לסלימאן כי ארגונו "מוכן להפסקת אש בשלבים למשך חצי שנה בעזה תחילה, למרות שהג'יהאד האיסלמי מעדיף כי הרגיעה תכלול גם את הגדה". בנוסף לג'יהאד האיסלמי, בקהיר נמצאים גם נציגים של החזית הדמוקרטית, החזית העממית, מפלגת העם, החזית העממית – המפקדה הכללית, אל-צאעקה, ועדות ההתנגדות העממית ועוד.

נציג החזית העממית אמר כי הוא סבור שישראל אינה מעוניינת ברגיעה ולא בשלום. "בעבר החלטנו על הפסקת אש יותר מפעם אחת אולם ישראל הפרה אותה", ציין. נציג החזית הדמוקרטית לשיחות בקהיר אמר לעיתון כי על הרגיעה לכלול את הגדה ועזה גם יחד, עליה להיות הדדית ובו זמנית, ובמסגרתה המצור צריך להיות מוסר והמעברים צריכים להיפתח. "חייבת להיות אחדות דעים פלסטינית", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully