וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקדימה: "בספינים לא עושים שלום"

23.4.2008 / 13:12

כך אמר ח"כ זאב אלקין (קדימה), בעקבות הפרסום לפיו אולמרט מוכן לוותר על הגולן. ח"כ טל: "להאיץ את חוק משאל העם"

המערכת הפוליטית, ובתוכה מפלגת קדימה, סוערת בעקבות הפרסום הבוקר (רביעי) של סוכנות הידיעות הסורית "שאם-פרס", לפיו ראש הממשלה אהוד אולמרט הסכים לוותר על רמת הגולן תמורת שלום עם הסורים.

ח"כ זאב אלקין (קדימה) אמר כי "על אולמרט להבין כי בספינים לא עושים שלום אמיתי". אלקין טען כי "ראש הממשלה מהתל בציבור הישראלי ובקהילה הבינלאומית בדרך בה הוא הולך בחצי השנה האחרונה. זאת, תוך הפרחת בלוני ניסוי ופיזור הבטחות ללא כיסוי. כפי שקרה בדיבורים על חלוקת ירושלים, כך גם בעניין הנסיגה מרמת הגולן יתברר מהר מאד כי לראש הממשלה אין תמיכה למהלך זה, לא בכנסת ולא בתוך מפלגתו. חבל מאד שעל יצירת ציפיות יתר מדינת ישראל תשלם מחיר כבד בשנים הבאות גם בחזית השלום וגם בחזית הביטחון".

דוד טל יו"ר ועדת הכנסת (קדימה) הודיע כי יאיץ את חוק משאל עם מיד לאחר שובם של חברי הכנסת למושב הקיץ, על מנת למנוע "מחטפים", כלשונו, בנושא רמת הגולן ולהעביר חוק בנושא עד תום המושב. לדבריו, "פינוי הגולן ישאב כוחות חיזבאללה לתוך הרמה שימררו את חייהם של תושבי הצפון".

ח"כ אפי איתם (איחוד לאומי-מפד"ל), תושב נוב שברמת הגולן תקף את ראש הממשלה על עצם הדיבורים על ויתורים, גם במידה שהדבר לא יגיע לכלל הסכם. "עצם העמדתה של מדינת ישראל כמדינה כל כך עלובה ומפוחדת, מציג אותה באור נלעג", הוא אמר לוואלה! חדשות. "אל לנו לשכוח שטיליו של נשיא סוריה נחתו לפני פחות משנתיים על טבריה, צפת וחיפה. עדיין כל מפקדות המחבלים נמצאות אצלו ונהנות מחסותו".

"הדברים האלו מפריעים לא רק לי כתושב רמת הגולן. הם מפריעים לעשרות אלפי המטיילים שהגיעו בחג לגולן ולכנרת. הגולן הוא הגבול השקט ביותר שלנו, ואז בא ראש ממשלה, עם רקורד של כשלון בכל מה שהוא נגע בו, חוץ מערמומיות פוליטית ומבקש לעקור ולזעזע את האבן היציבה והמצליחה הזאת", אמר איתם. הוא גם קרא לש"ס, שלדבריו, חוזרת פעם אחר פעם על טעויות קשות בתחום המדיני, לפרוש מהממשלה.

"הצעד היחיד הנכון של הממשלה"

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) מסר בתגובה, כי "החלטת אולמרט לרדת מהגולן מבטאת הפקרות מדינית וביטחונית חסרת תקדים. ללא הגולן תתקשה ישראל להגן על קיומה ולשמור על הכנרת ומקורות המים. אין לי ספק כי 'העם עם הגולן' ולא בצידו של ראש הממשלה".

ח"כ אריה אלדד יצא בקריאה דווקא לראש האופוזיציה בנימין נתניהו. לדבריו, "על נתניהו להצהיר כי ממשלתו לא תהיה מחויבת לשום ויתור אובדני של אולמרט הפועל ללא לגיטימציה ציבורית, גם כשהוא יודע שלא יהיה בידיו לשלם את התחייבויותיו".

ח"כ איתן כבל (עבודה) טען כי בשלב זה שאלת רמת הגולן עוד לא צריכה להיות נדונה. "עוד בהיותי שר טענתי שישראל צריכה להגיע לשלום עם סוריה כאשר הדגש כעת הוא לשוב לשולחן המשא ומתן. לצערי איני רואה את זה קורה על אף כל הדיבורים על המסרים שאולמרט העביר כביכול". חברו לסיעה, ח"כ דני יתום טען כי "במידה שהפרסום נכון חידוש המגעים עם סוריה הוא הצעד היחיד הנכון של הממשלה הנוכחית".

שלשום ביקש נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'יימי קרטר מח"כ יוסי ביילין (מרצ) להוביל מהלך של "יוזמת ז'נבה סורית", "כדי שהמודל המלא להסכם ישראלי – סורי יונח על השולחן". היום, ביילין בירך על הפרסום הסורי.

"אני מקווה שהידיעה שפורסמה נכונה. שלום עם סוריה הוא מרכיב מרכזי בשלום האזורי ויוביל למימוש יוזמת השלום הערבית ולשינוי דרמטי במערכת היחסים של סוריה עם הגורמים הקיצוניים באזור. אני קורא לראש הממשלה לנצל את ההזדמנות שנוצרה ולקיים משא ומתן אינטנסיבי ומהיר עם הסורים, שכל פרטיו כבר כמעט סוכמו בוועידת שפרדסטאון בינואר 2000".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully