וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: גברים נמשכים לנשים הרוצות סטוץ

טלי גולדשטין

9.4.2008 / 13:10

רוצה רומן חפוז? חפש אישה בעלת עיני איילה ולסת קטנה. מחפשת חתן? חפשי גבר בעל תווי פנים עדינים. כך קובע מחקר חדש

ניתן ללמוד על גישתו של אדם ליחסי מין רק מלהביט על תווי פניו, כך טוען מחקר חדש בנושא משיכה פיזית. העיתון הבריטי ה"גרדיאן" דיווח היום (רביעי) כי החוקרים מצאו גם כי גברים ונשים הטרוסקסואלים מחפשים את הדברים ההפוכים לגמרי כשהם מחפשים בני זוג.

"הדבר המעניין שעלה מהמחקר היה העוצמה של ההעדפה בקרב הגברים לנשים המחפשות מערכת יחסים קצרת מועד לעומת נטייתן הברורה של הנשים כלפי גברים שאינם מעוניינים ביחסי מין רגעיים", אמרה ד"ר לינדה בותרויד מאוניברסיטת דורהאם, ראש צוות המחקר.

במחקר השתתפו 700 גברים ונשים בשנות ה-20 לחייהם. משתתפי הסקר נשאלו מה דעתם על סטוצים ואז התבקשו להביט בתמונות של המין השני ולקבוע מהי גישת המצולמים למין וכמה הם מושכים פיזית. כלומר, האם האדם בתמונה מעוניין במערכת יחסים קצרת או ארוכת טווח. את התשובות השוו החוקרים להתנהגות ולגישת המצולמים למין במציאות.

ממצאי המחקר, שפורסמו בכתב העת לפסיכולוגיה " Evolution and Human Behaviour ", הראו כי נשים וגברים יכולים, באופן כללי, להעריך נכונה האם האדם מולם מעוניין יותר ברומן קצר רק על ידי הסתכלות בתווי פניהם ובהבעתם. 72% מהאנשים זיהו נכונה במרבית הפעמים את גישתם של המצולמים למין.

בנות, תפסו מרחק מברוס וויליס

גברים המחפשים רומן חפוז צריכים לחפש אחר בחורה בעלת עיני איילה גדולות, לסת קטנה והבעה תמימה, כגון השחקניות שרליז ת'רון, לינדזי לוהן או כריסטינה ריצ'י. נשים המחפשות לצוד להן חתן צריכות להתרחק מגברים הנראים גבריים ומצ'ואיסטים בעלי לסת מרובעת, אף דומיננטי ועיניים קטנות כגון ברוס וויליס ולחפש אחר גברים בעלי תווי פנים עדינים יותר בסגנון השחקן ליאונרדו דה קפריו, קבע צוות המחקר.

עוד מצא המחקר כי גברים מוצאים נשים המעוניינות ברומן חפוז מושכות יותר, בעוד נשים נמשכו יותר לגברים שנראו רציניים יותר.

"מחקרים רבים כבר הראו כי אנשים יכולים ללמוד הרבה רק מסתכלות בתווי הפנים של האדם העומד מולם, לרבות מצב בריאותי ותכונות אופי... אך זוהי הפעם הראשונה שמחקר מראה שאנשים רגישים גם לסימנים המרומזים יותר לגבי סוג מערכת היחסים הרומנטית שהאדם השני מחפש", אמר החוקר השותף ד"ר בן ג'ונס מאוניברסיטת אברדין.

מחקרים קודמים של בותיורד מצאו כי נשים תופסות גברים מצ'ואיסטים כקרים, בוגדניים ושתלטנים. ובניגוד לכך, גברים עדינים בעלי מראה נשי נתפסו כחמים, מחויבים ואכפתיים – החומר האידיאלי לחתן ואב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully