וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האיסור: ישראלי נתפס בשטחי הרשות

יהושע בריינר

3.4.2008 / 16:22

לטענתו, נכנס למקום בטעות במהלך טיול רגלי שערך באזור. בשבוע שעבר עבר חוק שאוסר על ישראלים לתקן את רכבם בשטחי הרשות

אזרח ישראלי נעצר היום בצהריים (חמישי) על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים בישוב סלפית, דרומית לקלקיליה, לאחר שנכנס ככל הנראה בטעות לכפר הנמצא בשליטה פלסטינית מלאה. לטענתו, הוא נכנס למקום בטעות במהלך טיול רגלי שערך באזור. האזרח הועבר דרך המנהל האזרחי למשטרת מחוז ש"י והוא נמצא כעת בחקירה.

לפני כשבועיים נעצר אזרח ישראלי תושב אילת לאחר שנכנס לכפר דהריה, הסמוך לחברון. בכניסה לכפר, שנמצא בשטח A, הוא עוכב על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים ולאחר מכן הועבר לידיהם של שוטרי מחוז ש"י. גם הוא טען בחקירתו, כי נכנס לכפר בשוגג במהלך טיול שערך באזור.

גורמי ביטחון שבו והדגישו, כי על פי צו אלוף פיקוד מרכז גדי שמני, חל איסור מוחלט על ישראלים להיכנס לשטחי A, וכן כי הכניסה לשטחי B מסוכנת ואינה מומלצת. לדבריהם, בימים האחרונים חלה עלייה ניכרת בהתרעות על כוונת ארגוני הטרור לפגוע באזרחים ישראלים.

גורמים בצה"ל הביעו היום חשש גדול מפני האפשרות כי אזרחים ישראלים הנכנסים לשטחי הרשות הפלסטינית בגדה עלולים להיפגע, זאת לאור התגברות החשש מפני ניסיונות לרציחות על רקע המתיחות בתקופה האחרונה, בעיקר על רקע חיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה.

בצה"ל מודאגים מאוד מהאירועים החוזרים של ישראלים הנכנסים לשטחי איי הנמצאים בשליטה פלסטינית מלאה, וחוששים כי ארגוני טרור יגיעו אל האזרחים עוד לפני המשטרה המקומית וינסו לפגוע בהם. מתחילת השנה ספרו בפיקוד המרכז 7 אירועים בהם נכנסו ישראלים לשטחים, זאת על אף אזהרות חוזרות ונשנות מצד גורמי הביטחון באיזור.

בשבוע שעבר אושר חוק הקובע כי מי שיתקן כלי רכב הרשום בישראל בשטחי הרשות הפלסטינית צפוי לעונש של עד שלוש שנות מאסר. על פי החוק, שהוגש על ידי ח"כ משה כחלון (ליכוד), יהיה איסור פלילי על מסירת רכב לתיקון בשטחי הרשות הפלסטינית וכן על העברת רכב באמצעות רכב אחר על-מנת לתקנו. החוק קובע שקצין משטרה יהיה מוסמך, על-פי תנאים שנקבעו בהצעת החוק, לאסור שימוש ברכב שנעברה בו עבירה וליטול את רישיון הרכב שלו ושל הרכב שבאמצעותו הועברו לשטחי הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully