וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה גינה את הבנייה במזרח ירושלים

בשיחות עם אבו מאזן, אמר מלך ירדן כי הצעדים "החד צדדיים" של ישראל מפריעים למאמצים להשגת שלום באזור

עבדאללה מלך ירדן גינה היום (שני) את התכנית לבניית מאות יחידות דיור במזרח ירושלים, בטענה כי הן מפריעות למאמצים להשגת שלום באזור. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי עבדאללה אמר בשיחות עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעמאן כי "ירדן דוחה את הצעדים החד צדדיים של ישראל, במיוחד הרחבת התנחלויות".

אתמול הוחלט בממשלה על חידוש הבנייה בשכונת "אגן האיילות" בגבעת זאב, לאחר סדרת התייעצויות בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לבין שר הבינוי והשיכון זאב בוים. לפני כחודש הודיעה המדינה לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי הבנייה לא תמשך, לאור הנחיית ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק להקפיא את הבנייה בהתנחלויות.

המגרשים לבניית השכונה שווקו על ידי משרד השיכון והמנהל האזרחי בשנת 1999, ועלותה נאמדת במאה מיליון שקלים. ואולם הפרוייקט הוקפא לקראת סוף שנת 2000, עם פריצתה של האינתיפאדה השנייה. בוים ציין אתמול כי מדובר בבשורה חשובה. "תוספת של מאות יחידות דיור היא חלק ממדיניות שנועדה לתת מענה לביקוש הגבוה והצורך לאזן ולשמור על רמת מחירים סבירה - תוך מתן מענה לצרכים דמוגרפיים בירושלים", אמר והוסיף כי ימשיך במדיניות זו.

ברשות הפלסטינית תקפו את ההחלטה לחדש את הבנייה בגבעת זאב. בכיר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר בתגובה להחלטה כי היא "תערער את המשא ומתן לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully