וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברק עשוי לקבל בטורקיה מסר מדמשק"

12.2.2008 / 8:12

שר הביטחון יוצא היום לביקור עבודה בטורקיה. לפי בכיר טורקי, נושא נוסף שצפוי לעלות בשיחות הוא המצור הישראלי על עזה

שר הביטחון [[אהוד ברק]] ייצא היום (שלישי) לביקור בטורקיה. הביקור מוגדר "ביקור עבודה", אך מקורבים לברק אומרים כי מטרתו היא בחינת אפשרות להחייאת המשא ומתן עם סוריה. טורקיה הציעה כמה פעמים לתווך בין ישראל לסורים, ומעוניינת גם לסייע בהרגעת המצב בעזה. בנוסף, המקורבים מסרו כי ברק יקדם במהלך הביקור כמה עסקאות בטחוניות בין ירושלים לאנקרה, ביניהן מכירת לווין ריגול ישראלי לטורקיה.

"ברק רואה באפיקים הסורים הבטחה גדולה הרבה יותר מאלו הפלסטינים", אמר מקור פוליטי בישראל לרויטרס. "בנושא הזה הוא ואולמרט חלוקים לחלוטין". ראש הממשלה אהוד אולמרט ניסה לקדם שיחות שלום עם סוריה לאחר מלחמת לבנון השניה, אבל מסרב להתנות את השיחות בתנאים מוקדמים שסוריה דורשת, כמו השבת הגולן.

בכיר טורקי אמר כי אנקרה "שיחקה תפקיד של מסייעת, לא מתווכת, בין סוריה לישראל". לדבריו, הנשיא עבדאללה גול וראש הממשלה טאיפ ארדואן "עשויים להעביר מסר מדמשק" לברק. נושא נוסף שצפוי לעלות בשיחות הוא המצב ברצועת עזה לאחר פריצת מעבר רפיח, והמצור הישראלי עליה.

ברק יפגש גם עם מקבילו בטורקיה, וצ'די גונול, והרמטכ"ל הטורקי יאסר בויוקאניט. במקביל לדיונים הדיפלומטיים והביטחוניים, ברק צפוי לקדם מכירה של הלווין "אופק" שפיתחה התעשייה האווירית. "העסקה הזו נמצאת בדיונים כבר שנים, ביקור ברק צפוי לקדם אותה סוף סוף" אמר מקור ביטחוני ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully