וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מק'קיין חוגג, קלינטון עדיין לא

שי אילן

6.2.2008 / 12:58

הילרי קלינטון מובילה בהפרש קטן על אובמה. מק'קיין זכה בניצחון מרשים, אבל עדיין לא מכריע. האם אחד הרפובליקנים יפרוש מהמרוץ?

(צילומים: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

"אחרי 7 שנים של נשיא שהקשיב רק לאינטרסים אישיים, אתם מוכנים לנשיא שמביא את הקול שלכם, הערכים שלכם והחלומות שלכם לבית הלבן שיהיה שלכם". כך אמרה הילרי קלינטון בנאום בניו יורק, בערב הפריימריז הגדול ביותר, "סופר טיוזדיי", בו 24 מדינות בחרו את נציגיהם. אולם קלינטון לא יכולה עדיין לברך על המוגמר. עם 830 צירים היא עדיין רחוקה מה-2025 הדרושים לה כדי לזכות במועמדות.

המכשול הגדול שבדרכה, ברק אובמה, זכה בינתיים ב-740 והוא בהחלט מהווה איום. המרוץ הדמוקרטי, אם כן, רחוק מסיום. אובמה נראה מאוד מעודד כשאמר: "אנחנו לא צריכים את התוצאות הסופיות כדי לדעת: זמננו הגיע, התנועה שלנו היא אמיתית והשינוי מגיע לאמריקה". שמונה מכל עשרה שחורים העניקו את קולם לאובמה. הילרי קלינטון נצחה במדינות המפתח – בקליפורניה, למרות הסקרים שהעניקו ניצחון לאובמה, ובניו יורק, המדינה מטעמה היא מכהנת כסנטורית.

בצד הרפובליקני, ג'ון מק'קיין הוא המנצח הגדול, עם 610 צירים, לפני רומני, עם 257 צירים והאקבי, עם 202. "ניצחנו במדינות הגדולות ביותר. ניצחנו במערב, בדרום, במערב התיכון ובצפון מזרח המדינה", הוא אמר בנאומו, בצניעות מדומה. "למרות שאף פעם לא הפריע לי להיות אנדרדוג, הלילה, אני חושב שצריך להתרגל לרעיון שאנחנו המועמדים המובילים של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות".

מיט רומני - אופטימיות זהירה

אך גם במפלגה הרפובליקנית הסיפור אינו גמור. מק'קיין זקוק ל-1,191 צירים בסך הכול. למרות שהסיכוי של רומני הוא תיאורטי בלבד, עם פחות ממחצית הצירים של מק'קיין, הוא אמר: "היו אנשים שחשבו שהכול ייגמר היום. לא הכול נגמר. אנחנו נמשיך להילחם, נעבור את כל הדרך עד לוועידה. אנחנו ננצח ונגיע לבית הלבן".

מדינות הדרום הצביעו עבור האקבי שנהנה מתמיכה אוונגליסטית רחבה. "היו שאמרו שמדובר במירוץ של שני אנשים. אתם יודעים מה? נכון, ואנחנו חלק ממנו", הוא אמר. מייק האקבי מנהל קמפיין בעלות נמוכה, בתמיכה עממית והצליח להקשות מאוד על רומני ולהפוך את עצמו במפתיע לגורם שיש להתחשב בו. אם כן, מק'קיין אמנם לא השיג עדיין את היעד המקווה, אבל הוא אינו רחוק ממנו. גם אם הוא יגרר עד סוף הפריימריז, יש לשער שהוא יגיע לוועידה הרפובליקנית בסוף אוגוסט עם מספר מועמדים שיספיק לו כדי לנצח.

ואם במפלגה הדמוקרטית אין לאף אחד מהמועמדים סיבה ממשית לפרוש, משום שהכל פתוח, במפלגה הרפובליקנית יופעל כעת לחץ על מיט רומני ומייק האקבי לצאת מהמרוץ ולהתייצב מאחורי מק'קיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully