וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מארגני הכנס ביצעו ברה"מ סיכול ממוקד"

ספי קרופסקי

21.1.2008 / 9:43

במהלך דיון בכנס הרצליה יצא השר בוים במתקפה חריפה על מארגני הכנס ועל והמשתתפים בדיון אתמול על דו"ח וינוגרד

שר הבינוי והשיכון זאב בוים (קדימה) יצא הבוקר (שני) במתקפה חריפה על מארגני כנס הרצליה, בשל הרכב המשתתפים בדיון בנושא דו"ח וינוגרד שנערך אתמול. לדברי בוים "מארגני הכנס ביצעו מארב לממשלה, והוציאו לפועל סיכול ממוקד לראש הממשלה".

במהלך דיון שנערך בכנס בנושא תכניות לחיזוק החברה בישראל, הסביר בוים כי "מתוך חמישה מהמשתתפים בפאנל אתמול, ארבעה ייצגו את מחפשי ראשו של ראש הממשלה – ח"כ גדעון סער, עוזי דיין, מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ודן מרידור". לדברי בוים, מול "הסוללה הזו", הייתה אמורה לעמוד לבדה חברת מפלגתו של ראש הממשלה, ח"כ עמירה דותן (דותן לא הגיע לדיון בשל מחלה - ס.ק.).

עוד אמר בוים כי "אין זה נכון לייצר פאנל כה מוטה ולא מאוזן בסוגייה הרגישה הזו. חבל שהמארגנים בחרו הרכב כזה בעיתוי בעייתי כגון זה". בוים סיכם כי מדובר בפאנל של אישים "חסרי רסן ותאבי פרסום". מארגני הכנס הגיבו במהרה לדבריו של בוים, וטענו כי הרכב הפאנל נקבע לפני שהיה ידוע מתי יפורסם הדו"ח הסופי.

"לא הש"ג אשם"

במהלך הדיון אתמול יצא המבקר לינדנשטראוס בביקורת מרומזת על ראש הממשלה. "לא הש"ג אשם. אשם מי שנמצא בראש הפירמידה או קרוב לראשות הפירמידה", אמר המבקר. לדבריו, "ביקורת המדינה אינה עוסקת בהיסטוריה, בעבר. היא עוסקת בהווה, במציאות. כך נערכה הביקורת לגבי פינוי מתנחלי גוש קטיף, כך נערכה הביקורת לגבי העורף ותפקודו במלחמת לבנון השניה". מבקר המדינה קרא גם להטלת מסקנות אישיות בדו"ח, שכן "מה הועילה הביקורת ופרסום שמות המבוקרים אם לא תהיה דרישה למסקנות אישיות במקרים ראויים?"

מוקדם יותר במהלך אותו הדיון עלה ראש עיריית ראשון לציון ומקורבו של אולמרט, מאיר ניצן, על דעת עצמו לבימת הנואמים בכנס הרצליה, כדי למחות נגד הנואמים האחרים, שהתבטאו נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט. ח"כ קולט אביטל (עבודה) ניסתה להרגיע אותו, אך הוא דרש לדבר עשר דקות "כי הגיעו מים עד נפש", כלשונו.

ניצן כעס על כך שכל הדוברים מתחו ביקורת על תפקודו של אולמרט במלחמה. "לא היה כישלון", הכריז, אם כי הודה שהיו טעויות. הוא פנה אל האלוף במיל' עוזי דיין, שעמד מאחורי המאבק באולמרט ואמר: "התביישתי בך כאלוף בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully