וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך נגד אוניברסיטת חיפה

פנחס וולף

9.1.2008 / 16:34

לדברי סטודנטים וחברים בוועדה, האוניברסיטה מגבילה פעילות פוליטית בקמפוס. "נהלי האוניברסיטה מזכירים מקומות ומשטרים אחרים"

אוניברסיטת חיפה מגבילה את הפעילות הפוליטית בקמפוס – כך עולה מדיון שהתקיים הבוקר בוועדת החינוך של הכנסת. הדיון התקיים לאור בקשותיהם של חברי הכנסת דב חנין (חד"ש) וזהבה גלאון (מרצ).

ח"כ גלאון סיפרה בישיבת הוועדה כי בעת פגישתה עם סטודנטים בקפיטריה של האוניברסיטה, ישבו שני גברים שהאזינו לתוכן השיחה ואחד המאבטחים הסריט את המפגש "זה הזכיר לי מקומות אחרים ומשטרים אחרים. היתה תחושת איום מתמדת וזו פגיעה קשה בחופש הביטוי", היא אמרה.

התמונות שצולמו נגרסו

דיקן הסטודנטים האוניברסיטה, פרופ' יואב לביא אישר את התיאור. אלא שלטענתו, הסטודנטים לא היו ממש תמימים ובניגוד לבקשתו הם לא תיאמו את המפגש עם הנהלת האוניברסיטה. זאת, למרות שבית הקפה לא מתאים לאיכלוס מספר רב של אנשים שעשויים היו להגיע. "לפיכך, מה שנעשה הוא בניגוד לנוהל, ולכן פעלנו כפי שפעלנו". אגב, ראש אגף הביטחון באוניברסיטה, מיכה רב מסר לוועדה שהתמונות שצולמו נגרסו.

יו"ר תא מרצ באוניברסיטה, אלי קוקולייב, טען לעומת זאת כי האוניברסיטה מנסה לדחוק את הפעילות הציבורית למשבצות בלתי אפשריות.

גם אנשי חד"ש תקפו את האוניברסיטה. אורי וולטמן, סטודנט מתא חד"ש אמר בוועדה כי האוניברסיטה הצרה את צעדיהם. כאשר באחת הפעמים, דיקן הסטודנטים פסל כרוז שמתאר את בוש כקאובוי.

בעקבות הדיון, ראש הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור דרש מהאוניברסיטאות להעביר את תקנוניהן לבחינה בוועדת החינוך באשר לחופש הביטוי. "אם תמצא הוועדה שהאוניברסיטאות גוררות רגליהן ואינן מיישמות את החוק וכוונתו בעניין חופש הביטוי, תחוקק הוועדה תיקון לחוק", הוא הבטיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully