וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוטו סירבה לתת לקיצונים להכתיב את דרכה"

27.12.2007 / 18:26

גל של הודעות גינוי חריפות התעורר בעקבות רצח בנזיר בוטו, ונקבע דיון מיוחד במועה"ב. בוש: בוטו ידעה שהיא מסתכנת

ההתנקשות בחייה של מנהיגת האופוזיציה בפקיסטן וראש הממשלה לשעבר, בנזיר בוטו, עוררה גל של הודעות גינוי חריפות ברחבי העולם. נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש גינה הערב אישית את ההתנקשות, במקביל להודעת משרד החוץ האמריקאי כי "אנחנו מגנים את ההתקפה שמראה שיש כאלו בפקיסטן המנסים לחתור תחת הפיוס וההתפתחות הדמוקרטית במדינה".

בוש קרא לכבד את זכרה של בוטו על ידי המשך התהליך הדמוקרטי, והדגיש כי פקיסטן חייבת להעמיד לדין את האחראים לרצח. בוש הוסיף כי הוא שולח את תנחומיו, ואמר כי "ארצות הברית מגנה את המעשה הפחדני על ידי קיצוניים פונדומנטליסטים שמנסים לחתור תחת הדמוקרטיה הפקיסטנית".

לדברי בוש, בוטו ידעה שהיא מסתכנת, אבל סירבה לאפשר לקיצונים להכתיב את את דרכה. הוא ציין שארצות הברית עומדת לצד פקיסטן במאבקה נגד הטרור.

באן: "הלם וזעם" בעקבות הרצח

שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד אמר בעקבות הרצח כי "בוטו ידעה מהם הסיכונים כשחזרה לקמפיין הבחירות בארצה לאחר שמונה שנים של גלות". ג'ניפר הרביסון ממשרד החוץ הבריטי ציינה גם היא כי "הרצח היה צפוי. ידענו מאז שהיא חזרה לפקיסטן שהיא נתונה בסכנה". לדבריה, "פקיסטן עצמה לא נמצאת כעת תחת איום, מדובר בהתנקשות במהלך קמפיין בחירות - וכך צריך להתייחס לזה".

לגינוי הצטרפה גם רוסיה, אם כי בפחות אופטימיות. לדברי דיפלומט רוסי, ההתנקשות בבוטו עלולה לעורר גל של טרור במדינה. "מעשה טרור הוא סימן רע", אמר סגן שר החוץ הרוסי אלכסנדר לוסיוקוב, ושלח את תנחומיו לפקיסטן.

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון הביע "הלם וזעם". לדבריו, מדובר בהתקפה על היציבות בפקיסטן. "אני מגנה בתוקף את הפשע הזה, וקורא לעשות במהרה צדק עם האחראים לו", אמר.

בתוך כך, דוברת האו"ם מארי אוקבה הודיעה כי מועצת הביטחון של האו"ם תקיים היום ישיבת התייעצות מיוחדת בעקבות ההתנקשות. גורמים דיפלומטים באו"ם מסרו, כי יתכן וההתייעצות, שתכלול דיון בדלתיים סגורות בין נציגים של 15 מדינות החברות במועצה, תוביל להצהרה.

פרס: היתה לוחמת ללא גבולות

הנשיא פרס אמר הערב בתגובה להתנקשות כי "בנזיר בוטו הייתה אישה אמיצה אשר לא הסתירה את דעותיה, לא ידעה פחד ושירתה את עמה באומץ וביכולת נדירה". פרס סיפר כי היתה לו הזדמנות להיפגש עימה מספר פעמים, "ובפגישות אלו, גילתה בנזיר עניין רב בנעשה בישראל והביעה תקווה לבקר בישראל כאשר תשוב לשלטון. בנזיר הייתה מנהיגה כריזמטית ולוחמת ללא גבולות למען השלום בארצה ובעולם כולו".

שר החוץ השוודי, קרל בילד, קיבל את הידיעה על מותה של בוטו ב"סלידה ודאגה עמוקה". לדבריו, "בוטו הייתה אישה, כריזמטית, צבעונית ושנויה במחלוקת". הוא ציין, כי הוא מודאג באשר להשלכות האירועים על העתיד של פקיסטן.

שר החוץ של צרפת ברנר קושנר גינה בחריפות את "המעשה הנתעב הזה", לדבריו. הוא הוסיף, כי הוא שולח את תנחומיו למשפחתה של בוטו ולמשפחות קורבנות הפיגוע. קושנר תיאר את בוטו כדמות משמעותית בחיים הפוליטיים בפקיסטן, והוסיף כי צרפת מחוייבת ליציבות בפקיסטן ולדמוקרטיה שלה.

אפילו הודו, שכנתה של פקיסטן ויריבתה ההיסטורית, הודיעה כי היא מגנה את הרצח, וכי ההתנקשות מהווה טרגדיה ומכה אנושה לתהליך הדמוקרטי בפקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully