וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל מרוויחה מהחיסול בלבנון

ניר יהב

12.12.2007 / 11:34

בפיצוץ מכונית תופת במזרח ביירות נהרגו 6 בני אדם, ביניהם הגנרל פרנסואה אל-חאג' שהיה אמור לרשת את מפקד צבא לבנון

"מי שמפיקה תועלת מחיסולו של הגנרל פרנסואה אל-חאג' היא ישראל ונושאי כליה בלבנון". כך אמר מקור בכיר בסוריה לסוכנות הידיעות הסורית הרשמית בהתייחסות להתנקשות בחייו של הגנרל הלבנוני הבכיר, שהיה אמור להחליף את מישל סלימאן בתפקיד מפקד צבא לבנון.

המקור הסורי גינה את חיסולו של אל-חאג' והאשים את ישראל באחריות ל"פשע", כדבריו. "ישראל מפיקה תועלת דרך חיסול של אישיות לאומית לבנונית שנתנה אמון בצבא הלבנוני, אימצה לחיקה את ההתנגדות, פעלה למען אחדותה של לבנון וסרבה לחלוקתה", הוסיף. סוכנות הידיעות הסורית מציינת כי ישראל פוצצה בעבר את מכוניתו של אל-חאג' בשנת 1976 לאחר שסרב לשתף פעולה עם ישראל.

לפחות שישה בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו בפיצוץ שארע ליד ארמון הנשיאות בפרבר הנוצרי בבעבדא, שנמצא במזרח ביירות. הפיצוץ נגרם על ידי מכונית ממולכדת. אחד ההרוגים, שהיה כפי הנראה היעד לפיגוע, הוא ראש אגף המבצעים בצבא לבנון, הגנרל פרנסואה אל-חאג', שהיה אמור לתפוס את הפיקוד על צבא לבנון עם מינויו הצפוי של הגנרל מישל סלימאן לתפקיד נשיא לבנון.

אל-חאג' נחשב לאחד ממקורביו של הגנרל סלימאן ובשבועות האחרונים הוא סומן כמחליפו של סלימאן בתפקידו. בין השאר, ניהל את המבצע הצבאי במחנה הפליטים נהר אל-בארד, שם נלחם צבא לבנון בפעילי הארגון "פתח אל-איסלם".

הבית הלבן גינה בחריפות את הרצח. סעד חרירי, מנהיג סיעת הרוב בפרלמנט הלבנוני ובנו של ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי שחוסל בשנת 2005, גינה את חיסולו של אל-חאג' וכינה אותו "פשע טרוריסטי חדש". בהודעה שפרסם אמר חרירי כי "הפיצוץ הנפשע הוא חולייה נוספת בשרשרת של פעולות טרור הפוגעות בלבנון ובמוסדותיה, כשבראשם הצבא".

ההצבעה לנשיאות נדחתה שוב

ביום שני הודיע יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, על דחיית הבחירות ל-17 בדצמבר. זוהי הדחייה השמינית של ההצבעה, בעקבות חילוקי דעות בין הקואליציה האנטי-סורית לבין האופוזיציה התומכת בדמשק.

המשבר החוקתי נמשך בלבנון מאז חודש ספטמבר. הוא נוצר לאחר שסיעות הפרלמנט לא הצליחו להסכים על מועמד משותף שיחליף את נשיא לבנון הפרו-סורי אמיל לחוד שעזב את תפקידו. בשבועות האחרונים הסתמנה הסכמה על מועמדותו של מפקד הצבא מישל סלימאן לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully