וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בזיקים: הוציאו את החיילים מהבסיס

5 חיילים נפצעו מקסאם ב-2005, אך מחנה זיקים, שנפגע היום שוב, מוגן באופן חלקי בלבד. 46 חיילים עדיין מאושפזים בבתי החולים

עשרות הורים הגיעו לשערי בסיס "זיקים" שנפגע מירי קסאם הלילה (שלישי) בדרישה להוציא את ילדיהם מהבסיס. במקום מתקיימים חילופי דברים סוערים בין ההורים למפקדים בבסיס. קצין הנדסה ראשי, תא"ל משה שלי אמר כי החלו העבודות למיגון הבסיס.

69 חיילים נפצעו הלילה מפגיעת רקטת קסאם בבסיס, 46 עדיין מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. אחד מהם נפצע באורח אנוש, ארבעה נפצעו באורח קשה, שבעה נפצעו באורח בינוני, והשאר באורח קל. 26 מהפצועים כבר שוחררו מבית החולים. שתי רקטות נוספות נפלו סמוך לבסיס. זהו מספר הנפגעים הגדול ביותר כתוצאה מנפילה בודדת של רקטת קסאם.

"ברק דואג למשתמטים יותר מלילדינו"

"פגיעת בנינו בזיקים מוכיחה יותר מכל שאהוד ברק דואג לרדיפה אחר משתמטים מאשר לחיילים המשרתים", כך טוענים היום במטה "הורים למען חיילים".

יו"ר המטה משה גרין אומר, כי "בעקבות פציעת החיילים בזיקים נפתח מוקד עזרה להורים מודאגים, שאינם מקבלים את העזרה והתמיכה הדרושה מצה"ל". הורים המעוניינים לפנות למוקד, יכולים ליצור קשר בטלפון 050-5252605.

ב-2005 נפצעו רק 5 חיילים

חלק מהזעם של ההורים מקורו בעובדה שזו לא הפגיעה הראשונה בבסיס: כבר ב-22 בדצמבר 2005 התלוננו הורים על כך שמחנה זיקים אינו ממוגן, לאחר שנפלה במחנה רקטת קסאם. אז זה נגמר עם חמישה קצינים וחיילים שנפצעו קל מרסיסים, ביניהם גם סגן אלוף יוסי דרורי, מג"ד בגבעתי שפיקד על הבסיס. שבוע קודם לכן נחתה רקטה שלא גרמה לנזק או לנפגעים, אך גרמה לבהלה רבה בקרב חיילות המשרתות במקום.

הורים רבים לחצו אז על בנותיהן לעזוב את הבסיס, אפילו ללא אישור. זוג הורים אחד אף הגיע למקום וביקש להוציא משם את בתם. בעקבות שני המקרים ובשל לחץ ההורים בוצעו עבודות מיגון חלקי בלבד במחנה, והחיילים המשיכו לישון באוהלים למרות שהמחנה נמצא בטווח ירי הקסאמים. הפעם, זה נגמר בלמעלה מ-60 פצועים, כמות הנפגעים הגדולה ביותר מקסאם אחד.

בשל האירועים החליט המטה לעכב קמפיין ותביעה משפטית שתוכננה נגד אהוד ברק, "על פגיעתו לאורך שנים בחיילי צה"ל". מהמטה נמסר, כי "החלטנו שלא להעמיס בימים אלה על צה"ל ומערכת הביטחון".

(וידאו: רויטרס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully