וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן-יזרי: אמצא פתרון לבעיית סבסוד התרופות

17.5.2006 / 10:32

שר הבריאות אמר כי יצליח למצוא פתרון לבעייתם של חולי סרטן המעי הגס שהתרופות להן הם זקוקים אינן נכללות בסל התרופות

שר הבריאות, יעקב בן-יזרי, מעריך כי יצליח למצוא פתרון, לפחות חלקי, לבעייתם של חולי [[סרטן המעי הגס]], שהתרופות להן הם זקוקים אינן נכללות בסל התרופות. בראיון לגלי צה"ל אמר שר הבריאות, כי "ישנם חברי כנסת רבים אשר נוהגים כמוני - תומכים, משתדלים ועושים כמיטב יכולתם כדי לקדם את הנושא".

מנגד, יושב ראש ועדת סל התרופות, פרופ' מרדכי שני, העריך אתמול כי הפיתרון "לא ימצא עד לשנה הבאה". לדבריו, עלות סבסוד התרופות ארביטוקס ו[[אווסטין]], מסתכמת בקרוב ל-200 מיליון שקלים בשנה ולא כפי שטוענים החולים - כ-70 מיליון. "טרם המימון, על הממשלה לאשר את מלוא המלצות ועדת הסל, אחרת המהלך לא יעמוד במבחן בג"ץ", אמר שני.

מזה זמן רב מפגינים חולי סרטן רבים מחוץ למשרד הבריאות. לפני יומיים יצאו לעודד אותם שר הבטחון, עמיר פרץ, ושר הבריאות, בן יזרי. לאחר ביקורו אף אמר פרץ, כי שוחח בנושא עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, וכי הוא מצפה להתקדמות חיובית בנושא. ללא סבסוד הממשלה, מחירן של התרופות מגיע לכ-25 אלף שקלים בחודש.

"מכרתי רכוש, רכב, שברתי תכניות חסכון שנועדו לילדיי, קיבלתי עזרה משכנים, חברים ומשפחה", סיפר איציק כהן, מורה נהיגה בן 54, החולה בסרטן המעי הגס מזה יותר מ-5 שנים, "לא האמנתי אי פעם שאצטרך לקבץ נדבות, אבל הביאו אותנו לזה. אני מרגיש בצורה חד משמעית כאחד שדנו אותו למוות, וגזר הדין ייצא לפעול ברגע שלא אוכל לשלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully