וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוט מחיפה אושפז לאחר שלקה בדלקת קרום המוח

26.8.2014 / 13:44

הפעוט אושפז בשבוע שעבר לאחר שנדבק בחיידק הגורם למחלה. הוא הגיע לבית החולים במצב קשה אך כעת מצבו מוגדר יציב. בדיקה העלתה כי לא קיבל חיסון מפני הנגיף בטיפת חלב

פעוט מאזור חיפה מאושפז מאז השבוע שעבר בבית החולים בני ציון בעיר, לאחר שלקה בחיידק שגורם לדלקת קרום המוח. הוא הגיע לבית החולים במצב קשה וכעת, לאחר טיפול, מצבו יציב. בדיקה העלתה כי התינוק לא חוסן מפני הנגיף. במשרד הבריאות שבים וממליצים להורים לחסן את ילדיהם.

התינוק הגיע לבית החולים ביום חמישי שעבר, כשהוא סובל מחום גבוה ותסמינים שסייעו לרופאים כי מדובר במחלה הוויראלית המדבקת. התינוק אושפז ובני משפחתו קיבלו טיפול מונע כדי להגן עליהם מפני הידבקות בנגיף. בית החולים העביר את המידע למשרד הבריאות.

ממשרד הבריאות נמסר: "אנו שבים ומזכירים כי חשוב להתחסן בהתאם לתוכנית המומלצת על ידי משרד הבריאות". החיסון נגד דלק קרום המוח ניתן במסגרת סל החיסונים בטיפות החלב.

בתחילת השנה אושפזה באותו בית חולים פעוטה בת שמונה חודשים, ולפי בדיקות המעבדה שעשה צוות רופאים מומחים בראשות מנהל מחלקת הילדים, פרופ' יצחק סרוגו, התגלה כי היא סובלת מדלקת קרום המוח ומחיידק המופילוס אינפלואנזה. אחרי כמה ימי אשפוז שוחררה התינוקת לביתה. בעבר, חיידק ההמופילוס היה אחראי לכ-70% מדלקות קרום המוח בילדים עד גיל חמש, ולכ-50% מהדלקות בשנת חייהם הראשונה. שיא השכיחות הוא מתחת לגיל שנה.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully