וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

OECD: מחסור חמור במיטות אשפוז ובאחיות בישראל

30.6.2014 / 14:46

דוח של הארגון מציג תמונה עגומה של מערכת הבריאות הישראלית. בין השאר, נמצא כי שיעורי התפוסה בבתי החולים הם מהגבוהים ביחס למדינות הארגון. בנוסף, 3 מכשירי MRI למיליון איש

מיטה בבית חולים. ShutterStock
מחסור חמור במיטות אשפוז/ShutterStock

מספר מיטות האשפוז לנפש בישראל הוא מהנמוכים במדינות ה-OECD - כך עולה מדוח שמפרסם היום (שני) הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי בנושא בריאות. על פי הדוח, מספר המיטות בבתי החולים בארץ עומד על כ- 1.9 מיטות לאלף נפש לעומת ממוצע של 3.3 במדינות ה-OECD. ישראל ממוקמת שני מקומות מהסוף, ואחריה ברשימה נמצאות רק קנדה ומקסיקו. כתוצאה מהמחסור במיטות פנויות, שיעורי התפוסה בבתי החולים בישראל הם מהגבוהים ביותר בארגון, ועומדים על 97%. בנוסף, הישראלים שוהים באשפוז הרבה פחות ממטופלים בעולם – 4.3 ימים בממוצע, לעומת הממוצע בארגון שעומד על 6.5 ימים.

לא רק מיטות אשפוז חסרות בישראל על פי הדוח. מספר האחיות לאלף נפש בישראל, כוח עזר חשוב ביותר במערכת בריאות, נמוך מאוד בהשוואה למדינות החברות ב- OECD והוא עמד בשנת 2012 על 4.8 בהשוואה לממוצע של 8.8 בקרב המדינות האירופיות. בכל הנוגע לכמות הרופאים ישראל ממוקמת דווקא מעט מעל לממוצע – 3.3 רופאים לאלף נפש. הממוצע במדינות ה-OECD עומד על 3.1.

עוד כתבות בנושא בריאות:
הרפורמה בבריאות: מחירי הביטוח באמת ירדו?
רפורמת הבריאות: כיצד גרמן תקצר לנו את התור?
גרמן הודיעה: לא יהיה שר"פ בבתי החולים הציבוריים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדוח המתפרסם הבוקר בכל מדינות הארגון מתייחס לשנת 2012 וכולל סדרה של מדדים אשר משווים את מערכת הבריאות בישראל לשאר מדינות הארגון. ישראל הצטרפה לארגון ה-OECD לפני כשלוש שנים וזהו הדוח הרביעי הסוקר את מערכת הבריאות הישראלית. עוד עולה מהדוח, כי כמות מכשירי ה-CT בישראל נמוכה מאד ביחס לשאר המדינות ועומדת על 9.2 למיליון נפש, לעומת הממוצע ב-OECD שעומד על 24 מכשירים למיליון נפש. גם במכשירי MRI נמצאת ישראל מאחור ובמקום השלישי מהסוף, עם שלושה מכשירים למיליון נפש, לעומת הממוצע במדינות ה-OECD שעומד על 14.

מבחינה של שיעור האזרחים המבוטחים בביטוחי בריאות פרטיים עולה כי ישראל נמצאת במקום השלישי בארגון בשיעור מחזיקי הביטוחים הפרטיים, עם שיעור מבוטחים של כ- 80%. זאת, לעומת נתון נמוך בהרבה ביתר המדינות החברות בארגון – כ-34%.

הדוח אף מצא כי אוכלוסיית ישראל צעירה ביחס לשאר המדינות. שיעור בני הגילאים 65 ומעלה באוכלוסייה עומד בישראל על 10.3% לעומת 15.7% שהוא הממוצע במדינות ה- OECD. לעומת זאת, שיעור הילדים מתחת לגיל 14 בישראל הינו 28.2% והוא השני בגובהו בקרב מדינות ה- OECD.

הנתונים המוצגים בדוח מתריעים על היחס הבעייתי בישראל שבין האוכלוסייה בגיל העבודה לבין האוכלוסייה הבוגרת, אשר זקוקה יותר באופן כללי לרשת הביטחון החברתית. מדד זה מבטא את הנטל הקיים על האוכלוסייה בגיל העבודה. יחס התלות בישראל הוא 62.5% – שיעור שיא בשנים האחרונות, והוא הגבוה ביותר בקרב המדינות החברות בארגון.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • oecd
  • בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully