וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה ממינויו: מנכ"ל בית החולים הדסה התפטר מתפקידו

9.6.2014 / 13:23

קפלן, שנבחר כדי ליישם את תכנית ההבראה, יעזוב על רקע התנגדותו למינוי חשב מלווה מטעם המדינה לבית החולים. פרופסור תמר פרץ, ראש אגף אונקולוגיה בהדסה, תמלא זמנית את מקומו

אביגדור קפלן – יו"ר דירקטוריון קבוצת כלל ביטוח. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מתפטר אחרי שנה בתפקיד. ד"ר אביגדור קפלן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

מנכ"ל בית החולים הדסה, ד"ר אביגדור קפלן, הודיע הבוקר (שני) על התפטרותו מהתפקיד, על רקע התנגדותו למינוי חשב מלווה מטעם המדינה לבית החולים. ההחלטה על מינוי החשב התקבלה כחלק מהסכם ההבראה של בית החולים, שאושר לפני שבועיים. לאורך המשא ומתן לא הסתיר קפלן את התנגדותו למהלך, שיאפשר למדינה לפקח על מצבו הכלכלי של בית החולים, אליו תזרים המדינה במסגרת ההסכם 1.3 מיליארד שקלים. פרופסור תמר פרץ, ראש אגף אונקולוגיה בהדסה, תמלא זמנית את תפקידו.

יו"ר דירקטוריון בית החולים, אבי בלשניקוב, קיבל את הודעת התפטרותו של המנכ"ל ד"ר קפלן, אשר יסיים שנה בתפקיד אליו נבחר במיוחד כדי ליישם תכנית הבראה למוסד הרפואי, שנמצא בגרעון של 300 מיליון שקל לשנת 2013 וגרעון מצטבר של 1.3 מיליארד שקל. בהודעה שפרסם בית החולים הדסה נכתב כי "ד"ר קפלן פעל לצמצום גרעון בית החולים, לצמצום כוח אדם ולשינוי ארגוני של המערך הרפואי וריענון שדרת הניהול בבית החולים".

"המושג הזה, של מינוי 'חשב מלווה', מקורו בצורך לפקח על עיריות ומועצות מקומיות שפשטו את הרגל כתוצאה מניהול כושל של פוליטיקאים", כתב קפלן במכתב ההתפטרות, "אך הוא איננו מתאים לבית חולים העוסק בהצלת חיי אדם ובריפוי חולים. האחריות לניהולו התקין של בית החולים מוטלת בחוק על כל המערך הרפואי והמנהלי, ובראשם על המנכ"ל. יישום תכנית ההבראה היא משימה מאתגרת וקשה לא פחות מהשגתה".

לקריאה נוספת על המשבר בבית החולים הדסה:
הרופאים דחו את תכנית ההבראה: "לא נציל את הדסה בכל מחיר"
סוף למשבר? היום ההצבעה על ההסכם להבראת הדסה
תפנית במשבר בהדסה: הסכם גובש עם הרופאים

עובדי הדסה מעבירים לילה בכניסה לבית החולים כמחאה על הלנת שכרם. יואב דודקביץ'
המאבק על הדסה. אחת ההפגנות להצלת המוסד הרפואי/יואב דודקביץ'

קפלן היה בין הבולטים בגיבוש הסכם ההבראה של המוסד הרפואי, שנחתם עם המדינה וארגון נשות הדסה לאחר משא ומתן ממושך שאושר על ידי בית המשפט. על פי ההסכם, המדינה תזרים לבית החולים סכום חד פעמי של 665 מיליון שקלים ועוד 100 מיליון שקלים בכל אחת משבע השנים הבאות. ארגון נשות הדסה התחייב להעביר סכום חד פעמי של כ-250 מיליון שקל ועוד 70 מיליון שקל בשנה על פני שבע שנים. פרט לקיצוץ בשכר הרופאים, האחיות ייתנו 10-8 מיליון שקלים, ואילו עובדי המשק ייתנו יחד כ-80 מיליון. כמו כן, יבוצע קיצוץ בכוח אדם בהיקף של מעל 300 משרות. עוד על פי ההסכם, ספקי בית החולים יוותרו על 25% מהחוב של בית החולים. בית החולים הדסה יישאר בבעלות ובשליטת "נשות הדסה".

הדירקטוריון קיבל את התפטרותו של ד"ר קפלן והודה לו על תרומתו הרבה. "ד"ר קפלן הוביל מהלכי התייעלות רבים בבית החולים והיה הקברניט אשר הוביל את הספינה המפוארת להסדר ההבראה שאושר על ידי בית המשפט", אמר ממלא מקום יו"ר הדירקטוריון, בלשניקוב. "אנו מודים לו על תרומתו הרבה ומאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו".

שרת הבריאות יעל גרמן הביעה צער על התפטרותו של מנכ"ל בית החולים הדסה. "יש לי הערכה רבה כלפי אביגדור קפלן ואני יודעת שהוא ראה את עבודתו בהדסה כחלק משירות לאומי. צר לי על עזיבתו ואני משוכנעת שהוא היה יכול לבצע את תכנית ההבראה ולשקם את הדסה. אני מודה לו על עבודתו המסורה בשנה האחרונה", אמרה.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully