וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר בן 30 הזריק סם "נייס גאי" לווריד - ומת

27.5.2014 / 12:47

הצעיר הגיע לבית החולים איכילוב לאחר שנטל את הסם ונלקח לחדר טיפול נמרץ, שם נקבע מותו. "לאחרונה יש עלייה בשימוש מסוג זה בסם. שניים כבר מתו בשל כך", טוענים במוסד הרפואי

גבר בשנות ה-30 לחייו מת הבוקר (שלישי) ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב שבתל אביב, כתוצאה מהזרקה לווריד של סם מסוג "נייס גאי". פרופסור פטריק סורקין, מנהל היחידה, סיפר כי האיש הגיע למרכז הרפואי לאחר שנטל את הסם, ומיד לאחר מכן התמוטט והובהל לטיפול נמרץ. לדבריו, חרף מאמצי הרופאים לאורך כל שעות הלילה, הם נאלצו הבוקר לקבוע את מותו בשל העובדה כי הוא סבל מכשל רב-מערכתי.

"קוראים לסם 'נייס גאי', אבל למעשה מדובר בתערובת חומרים שאף אחד לא יודע מה הם. מדובר במעשה מסוכן", טען פרופסור סורקין בשיחה עם וואלה! חדשות. "המכנה המשותף היחיד שיודעים עליו בהרכב הסם הוא חומר משמר בשם TRICLOSAN. יש לו תופעות לוואי גם בעישון אמנם, אבל כשמזריקים אותו מדובר בחומר קטלני. בדרך כלל מדללים את העלים ומזריקים לווריד. אז נוצר בווריד ריכוז גבוה של החומר הפעיל, דבר שגורם מיד להתמוטטות רב-מערכתית בכל האיברים הפנימיים, ולמוות כמעט ודאי".

הפרופסור הודה כי "בזמן האחרון ניכרת עלייה משמעותית של שימוש בחומר דרך הווריד. בשנה האחרונה הגיעו למיון חמישה בני אדם, ושניים מתוכם מתו". לדבריו, "לא מדובר בנרקומנים, אלא באנשים נורמטיבים בגילאי 30-20. זה כל כך עצוב וכואב".

עוד כתבות בנושא בריאות:
מת התינוק בן ה-11 חודשים שטבע באמבטיה בדירה בתל אביב
אישה בת 36 מתה באילת בשל סיבוך נדיר בהריון
ההסכם להבראת הדסה: המדינה תזרים 1.3 מיליארד שקל

לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully