וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למשבר? היום ההצבעה על ההסכם להבראת הדסה

20.5.2014 / 2:21

במהלך אסיפת הנושים של בית החולים צפויים הצדדים להצביע בעד הסדר הנושים וההסכם, במסגרתו תזרים המדינה 1.3 מיליארד שקל. בנוסף, מאות עובדים צפויים לעזוב את עבודתם

עובדי הדסה מעבירים לילה בכניסה לבית החולים כמחאה על הלנת שכרם. יואב דודקביץ'
המשבר בדרך לסיום. עובדי הדסה מפגינים נגד משרד האוצר/יואב דודקביץ'

בסיומה של תקופת הקפאת ההליכים, תתקיים היום (שלישי) אסיפת הנושים של בית החולים הדסה, ותיערך הצבעה על הסכם ההבראה והסדר הנושים אותו הגישו נאמני הדסה לבית המשפט. הצדדים צפויים להצביע בעד ההסכם, במסגרתו מאות מעובדי בית החולים יעזבו את עבודתם.

בשעה 8:30 תיערך אסיפת סקטור הרופאים ותועבר בשידור חי לבית החולים הדסה עין כרם ולבית החולים הדסה הר הצופים. אסיפת נושים, כגון ספקים, נותני שירותים שונים ועוד, לרבות גמלאים ופורשים מהחברה - תיערך בין השעות 11:00-10:00 ותועבר גם היא בשידור ישיר. אסיפת עובדים אשר נמנים על סקטור מנהל ומשק וסקטור האחיות, ואינם מיוצגים על ידי ההסתדרות - תיערך בשעה 11:30. הצבעות סקטור הרופאים תיערך בין השעות 18:00-8:30 בבית החולים הדסה עין כרם באולם פנמה, ובבית החולים הדסה הר הצופים באולם עמודי התקווה. הצבעות הנושים הרגילים של החברה תיערך בין השעות 18:00-8:30 בבית החולים הדסה עין כרם. הצבעות סקטור מנהל ומשק וסקטור אחיות תיערך בין השעות 18:00-8:30 בבית החולים הדסה עין כרם ובבית החולים הדסה הר הצופים.

עוד על המשבר בהדסה:
ההסכם להבראת הדסה: המדינה תזרים 1.3 מיליארד ש"ח
תפנית במשבר בהדסה: הסכם גובש עם הרופאים
החרפה במשבר בהדסה: העובדים ינטשו מחר המחלקות

עובדי הדסה עין כרם מחריפים את המאבק וישנים ברחבת בית החולים. יואב דודקביץ'
מאות יעזבו את עבודתם. עובדי הדסה/יואב דודקביץ'

מחר, לאחר קבלת תוצאות ההצבעה, יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, אשר אמור לאשר את ההסכם. נאמני הדסה הביעו "אופטימיות זהירה" באשר להצלחת שיקום בתי החולים באמצעות התוכנית. בתכנית המתוקנת אין שינויים מהותיים מזאת שהגישה ההנהלה בשבוע שעבר, אולם הצדדים המעורבים הגיעו לנוסחאות מוסכמות בשורה של נושאים מהותיים ולפיכך נראה כי הצדדים עתידים להצביע בעד התכנית.

על פי התכנית, המדינה תזרים 1.3 מיליארד שקלים לבית החולים, חלקו כמענק חד-פעמי וחלקו כסכום שישולם על פני תקופה של שבע שנים, במהלכה תרכוש המדינה נכסים שבבעלות נשות הדסה. ההסכם מפרט גם את הסדרי החוב לנושים של בית החולים, ביניהם חוב לרשות המסים ולביטוח הלאומי בסכום של 110 מיליון שקל. ספקים ונותני שירות של הדסה ייאלצו במסגרת ההסדר למחוק 25% מהחוב של בתי החולים. השר"פ (שירות רפואה פרטי), שהיווה סוגיה שנויה במחלוקת במהלך המשא ומתן, ייוותר על כנו בבית החולים. עוד על פי ההסדר, מאות עובדים יעזבו את עבודתם. מדובר ב-30 רופאים, שרובם יעזבו במסגרת הסכמי פרישה מרצון, וב-275 אחים, אחיות ועובדי מנהל ומשק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התעקשה על מינוי חשב מלווה. גרמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, הוחלט במסגרת ההסכם, כי חלקו של בית החולים בהכנסות מהשר"פ יגדל ל-30%. על פי ההערכות, בכך יוזרמו לבית החולים 25 מיליון שקלים נוספים מדי שנה. כמו כן, הניתוחים והייעוץ הרפואי במסגרת השר"פ יתבצעו החל מהשעה 15:00, למעט במקרים בהם יש צורך רפואי להתחיל את ההליך מוקדם יותר. עם זאת, נקבע כי חל איסור לשדל כל חולה לקבל שירותים רפואיים במסלול השר"פ.

למשך שלוש שנים, יופחתו 4.5% בממוצע משכר כל הרופאים, בסך הכול 120 מיליון שקלים שייחשבו כהלוואה לבית החולים, ותוחזר להם כעבור עשר שנים. שכר האחים והאחיות יעבור קיצוץ בן 2%, למעט שכרם של אלו המרוויחים פחות מ-6,000 שקלים בחודש עבור עבודה במשרה מלאה. גם סכום זה יוחזר לאחים ולאחיות בתום עשור.

במסגרת התחייבויות המדינה בהסכם, ימונה להדסה חשב מלווה מטעמה, כפי שהתעקשה שרת הבריאות, יעל גרמן. מנכ"ל הדסה, ד"ר אביגדור קפלן, איים אתמול בוועדת הכספים של הכנסת כי אם ימונה חשב מלווה לבית החולים, כפי שקובע ההסכם, הוא יתפטר מתפקידו. "ברגע שייכנס חשב מלווה להדסה מטעם המדינה, דבר עליו האוצר ומשרד הבריאות התעקשו במשא ומתן לפתרון המשבר, אני אשקול את צעדיי", אמר. "מינוי חשב מלווה כמוהו כסירוס תפקיד המנכ"ל. אינני מדבר בשם עצמי אלא בכלל בשם המנכ"לים הבאים שיתקשו לתפקד באופן הזה בשבע השנים הבאות בהן יתקיים הסכם ההבראה".

  • עוד באותו נושא:
  • הדסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully