וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות נערך להתפשטות נגיף המרס בישראל

12.5.2014 / 18:00

אנשי מקצוע קיבלו חוזרים עם הנחיות לזיהוי ואבחון של "בן דודו" של הסארס הקטלני, לנוכח התגברות מקרי ההידבקות במדינות השכנות. עד כה נדבקו בנגיף 496 בני אדם, וכ-150 מתו

עמדת הסגר לחולי מרס בשדה התעופה במנילה. AP
עמדת הסגר לחולים בנגיף מרס בשדה תעופה במנילה/AP

הנגיף המזרח-תיכוני מרס (Middle East respiratory syndrome) טרם אובחן בישראל, אולם בשבועות האחרונים רבו הדיווחים על מקרי הידבקות ומוות במדינות השכנות.

היום (שני) דיווחה ירדן על מקרה מוות נוסף, החמישי מאז 2012, של אדם שנדבק ב-MERS. בלבנון דווח בסוף השבוע על מקרה הידבקות ראשון, ובמצרים מתה ככל הנראה אישה שנדבקה בו גם היא. ערב הסעודית, שבה התפרץ הנגיף ב-2012, הודיעה אתמול על שלושה מקרי מוות נוספים, שהעלו את מספר הקורבנות בממלכה ל-142.

בשנתיים האחרונות דווח על מקרי הידבקויות בנגיף גם בקטאר, בעומאן, בכווית, באיחוד האמירויות הערביות, בצרפת, בגרמניה, ביוון, במלזיה, בתוניסיה ובריטניה.

בסך הכול אובחנו ברחבי העולם 496 מקרי הידבקות, מהם 483 בערב הסעודית. ארגון הבריאות העולמי (WHO) יכנס פגישת חירום בנושא בז'נבה על מנת לבחון דרכי התמודדות.

במשרד הבריאות עוקבים אחר הנגיף וממליצים לצוותים הרפואיים בארץ להגביר ערנות. לאחרונה הופצו חוזרים לאנשי מקצוע במערכת הבריאות עם הנחיות בדבר זיהוי, אבחון והיערכות, וכן טופס סיכום מגעים שאמור לשחזר עם מי בא החולה במגע מתוך חשש כי נחשף לנגיף המדבק.

נגיף מרס. רויטרס
"מומלץ להגביר עירנות". נגיף המרס/רויטרס

בחוזר האחרון שהפיץ החודש משרד הבריאות בנושא, נכתב כי "מדובר בתרחיש אפידמיולוגי דינמי, ועל כן משרד הבריאות עוקב אחר הנתונים המתפרסמים בעולם ונמצא בקשר עם כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות ארגון הבריאות העולמי, המרכזים לבקרת מחלות בארצות הברית ובאירופה".

הגדרת המקרה הזמנית שקבע ארגון הבריאות העולמי מתבססת על שילוב של הקריטריונים הבאים: מחלה נשימתית חדה, הכוללת לרוב חום גוף של 38 מעלות ויותר וכן שיעול; עדות קלינית או רדיולוגית לתהליך של דלקת ריאות; מגורים או ביקור במדינות חצי האי ערב או שכנותיהן בעשרת הימים לפני הופעת המחלה; והיעדר אטיולוגיה אחרת ברורה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מצלמה תרמית לזיהוי חולי מרס, שדה התעופה במנילה. AP
מצלמה לזיהוי חולים בשדה תעופה/AP

על פי הנחיות משרד הבריאות לצוותים הרפואיים, יש לחשוד במקרים של תחלואה בנגיף אם הם עונים להגדרות ארגון הבריאות העולמי. במקרה כזה, על הצוות לדווח על החשד לרופא המחוזי באופן מידי, וכן לכל הגורמים הרלוונטיים במוסד הרפואי - ההנהלה, הממונה מניעת זיהומים, היחידה למחלות זיהומיות, המעבדה המיקרוביולוגית וכן הלאה.

משרד הבריאות ממליץ במקרה של חזרה מאחת מהמדינות האמורות לישראל נרשמה מחלה נשימתית בתוך 14 יום, יש לפנות בהקדם לרופא. כמו כן, פרסם המשרד כי חלק מהמקרים חלו לאחר מגע עם בעלי חיים, וכי על אף הסברה כי גמלים הם המקור העיקרי להידבקויות בנגיף מרס, עדיין לא ידוע מקור הזיהום ודרך העברת הנגיף.

נגיף המרס - כותרות אחרונות:
מצרים: חשש למקרה ראשון של מוות מנגיף ה-MERS
התגלה מקרה ראשון של נגיף קטלני דמוי סארס במצרים
האם גמלים אשמים בהפצת הנגיף הקטלני במזרח התיכון?

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • מרס
  • MERS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully