וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה בלידה: "נכנסה ליצור חיים, והשאירה חייה שם"

26.4.2014 / 0:02

אמה של נטלי לנציאנו, שמתה בלידת בנה הבכור, מאשימה את בית החולים ברשלנות: "לא נותנים ליולדת לשבת 25 שעות בחדר לידה ורק אז מכניסים אותה לניתוח כשהיא באפיסת כוחות"

נטלי לנציאנו, שמתה בוולפסון במהלך ניתוח קיסרי, אפריל 2014. באדיבות המשפחה
"הוא ממש אהב אותה, העריץ אותה". לנציאנו ובעלה בחתונתם/באדיבות המשפחה

"היא נכנסה לייצר חיים, והשאירה את חייה שם", אמרה אתמול (שישי) אורנה אזולאי, אמה של נטלי לנציאנו בת ה-28 שמתה הלילה בבית החולים וולפסון שבחולון לאחר שמצבה הידרדר בתום ניתוח קיסרי. "היא כל כך חיכתה לילד הזה, היא סרגה לו שמיכות", סיפרה אזולאי. "בעלה עדיין לא מעכל את המצב, כמו כל אלמן צעיר עם תינוק חדש. אי אפשר לתפוס את זה. הוא ממש אהב אותה, העריץ אותה. איזו אהבה הייתה ביניהם".

יולדת מתה לאחר ניתוח קיסרי בוולפסון, התינוק בריא

לנציאנו הגיעה שלשום בשעות הצהריים למרכז הרפואי, ולאחר שהלידה לא התקדמה כמצופה, ואחרי ניסיון כושל לבצע לידת ואקום, הצוות נערך לניתוח קיסרי. מיד לאחר הניתוח חלה הידרדרות במצבה, והיא הועברה ליחידת טיפול נמרץ. לנציאנו טופלה במשך שעות ארוכות, תוך שהיא סובלת מדימומים קשים, אך בסופו של דבר נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. תינוקה נולד בריא ושלם. "אני מאמינה שזאת אשמת בית החולים. לא נותנים ליולדת לשבת 25 שעות בחדר לידה ורק אז מכניסים אותה לחדר ניתוח כשהיא באפיסת כוחות", אמרה האם.

נטלי לנציאנו, שמתה בוולפסון במהלך ניתוח קיסרי, אפריל 2014. באדיבות המשפחה
"בסוף היא נתנה את כל הכוח ומסרה את נשמתה לבורא עולם". לנציאנו/באדיבות המשפחה

לדבריה, בתה פיתחה חום במהלך השהייה בחדר הלידה. "כשהיא נכנסה לניתוח ולא יצאה, הרגשתי שמשהו לא בסדר קורה. זאת תחושת בטן של אימא, אין דבר חזק מזה. הם לא נתנו לי גם אינפורמציה, רק אמרו שהמצב קשה אך יציב. אף אחד לא אמר שהוא קריטי. היא לחצה את לחיצותיה האחרונות בחיים. ביקשתי ממנה 'עוד קצת מאמי, הראש ייצא. עוד קצת כוח נטלי'. בסוף היא נתנה את כל הכוח ומסרה את נשמתה לבורא עולם".

בתחילת החודש מתה אורטל הלל בת ה-27, אישה בהריון שאושפזה שבועיים קודם לכן בבית החולים אסף הרופא שבצריפין במצב קשה. הלל הרתה בעזרת טיפולי פוריות והגיעה למרכז הרפואי עם קרע בטחול. הצוות הרפואי במקום החל לטפל בה בניסיונות לייצב את מצבה, וביצע בה פעולות החייאה. הרופאים לא הצליחו להציל את התאומים שנשאה ברחמה, והם נאלצו לקבוע את מותם. היא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת, ולאחר כשבועיים נקבע מותה.

מותה הטרגי של הלל הצטרף לכמה מקרי מוות של יולדות בתקופה האחרונה. חודש וחצי קודם לכן מתה צעירה הריונית בת 19 כתוצאה מתסחיף ריאתי. הצעירה התמוטטה בכניסה לחדר המיון של בית החולים פוריה שבטבריה, ומשם הובהלה במצב קשה מאוד לבית החולים רמב"ם שבחיפה, שם נקבע מותה.

שבוע לפני כן מתה יולדת, גם כן מתסחיף ריאתי, שלושה ימים בלבד לאחר שילדה את בנה השישי. היולדת, תושבת אזור המרכז בת 38, נמצאה ללא רוח חיים בשירותים במחלקת היולדות של בית החולים מעייני הישועה שבבני ברק. הצוות הרפואי של בית החולים עשה בה פעולות החייאה במקום, אולם בסופן נאלץ לקבוע את מותה.

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully