וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה במצבו של בן הארבע שטבע בצימר בגולן

21.4.2014 / 0:01

לאחר שפראמדיקים הצליחו לייצב את מצבו, חלה הידרדרות וכעת הילד מורדם ומונשם, במצב אנוש. לא ברור אם נגרמה לו פגיעה מוחית. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ, והוריו לצדו

מטייל בן 31 נפגע מסלע במצוק גיתה בגליל המערבי ומת, 29 במרץ 2014. ערן לפל, מד"א
מטייל בן 31 נפגע מסלע במצוק גיתה בגליל המערבי ומת, 29 במרץ 2014/מד"א, ערן לפל

מצבו של הילד בן הארבע שטבע אתמול (ראשון) בבריכה בצימר בחד-נס שבדרום רמת הגולן אנוש ונשקפת סכנה לחייו - כך מסר הלילה ד"ר יורי וינר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים זיו בצפת. "הילד מחובר למכונות ההנשמה ויישאר מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ". עד שלא יתעורר, טוען וינר, לא יהיה ניתן להעריך אם נגרמה לילד פגיעה מוחית.

הוריו של הילד לא משים ממיטתו, במחלקה שאליה מורשים להיכנס רק בני משפחה. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי המשפחה ממרכז הארץ שהתה בצימר עם ילד נוסף, פעוט, בעוד שבן הארבע חמק מהמקום ללא ידיעתם. כאשר הבחינו כי הוא לא בחדר, הם יצאו לחצר ומצאו אותו ללא דופק בבריכה. האב קפץ למים ומשה את בנו מהבריכה יחד עם אורחים נוספים שהיו במקום. עד שצוותי מד"א הגיעו למקום, ביצעו בו הוריו פעולות החייאה.

עוד בוואלה! חדשות:
סופה באילת: 3 נפגעים מקריסות עצים וחפצים מתעופפים
הרוג ופצוע בינוני בתאונת דרכים בגליל המערבי
אסון המעבורת: דרום קוריאה הכריזה על אזור מוכה אסון

"שכב מחוסר הכרה על שפת הבריכה"

איתי גרינברג, פראמדיק במוקד מד"א סיפר: "קיבלתי קריאה מבת משפחה שסיפרה כי ילד כבן ארבע נמצא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה בבריכה. במקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ למקום הדרכתי אותה כיצד לבצע בילד פעולות החייאה עד להגעת כוחות מד"א למקום". פראמדיק מד"א רונן קדוש, שטיפל בילד, אמר: "כשהגענו למקום בן משפחה ביצע בילד ששכב מחוסר הכרה על שפת הבריכה פעולות החייאה, על פי הנחיות טלפוניות שקיבל מהמוקד". לדבריו, "ביצענו בילד פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמה, עיסויים ומתן תרופות. לאחר כעשר דקות חזר לו הדופק".

בחד נס, כפר קהילתי שתושבים רבים בו מתקיימים מתיירות, קיבלו בתדהמה את האירוע. במתחם שבו שוכן הצימר נמצא צימר נוסף, וביניהם הבריכה הקטנה שבה טבע בן הארבע. הצימרים והבריכה מגודרים.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully