וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת היולדת שמתה נגד בית החולים: "הרגו אותה"

קרוביה של אורטל הלל בת ה-27, שאושפזה לפני שבועיים במצב קשה ומתה הלילה, מאשימים את אסף הרופא: "כשהיא הגיעה הכול היה תקין. עשו לה החייאה ופוצצו לה את הגוף"

צילום: שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

משפחתה של אורטל הלל, הצעירה בת ה-27 שמתה הלילה (שלישי) לאחר שבועיים שבהם הייתה מאושפזת במצב קשה בבית החולים אסף הרופא בצריפין, אחרי שאיבדה את התאומים שהיו ברחמה, מפנה אצבע מאשימה כלפי בית החולים. "הרגו אותה", אמרה חמותה של הלל, דינה, לוואלה! חדשות. "כשהיא הגיעה לבית החולים הכול היה תקין. עשו לה החייאה ופוצצו לה את הגוף".

מה הוביל למותה של היולדת אורטל הלל?

הלל הרתה באמצעות טיפול פוריות, ולפני כשבועיים היא הגיעה למרכז הרפואי במצב קשה כשהיא סובלת מקרע בטחול. הצוות הרפואי במקום החל לטפל בה בניסיונות לייצב את מצבה, וביצע בה פעולות החייאה. הרופאים לא הצליחו להציל את התאומים שנשאה ברחמה, והם נאלצו לקבוע את מותם. היא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת, ואתמול בבוקר חלה הידרדרות במצבה.

עוד בחדשות:
עימותים ביצהר: 6 שוטרי מג"ב נפצעו בפינוי מבנים
אולמרט בחקירה: "רק כעת המימון של זקן מפריע?"
בנט: "ביצהר שומטים את הקרקע תחתינו. תתביישו"

אורטל פדידה הלל שמתה הלילה בבית חולים אסף הרופא. אפריל 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
"אם היו מטפלים בה כמו שצריך זה לא היה קורה". הלל/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

"הכול נגרם בחדר הלידה. אם היו מטפלים בה כמו שצריך זה לא היה קורה", טענה דינה. "אין לנו טענות לטיפול נמרץ, אבל מחלקת היולדות, שם קיבלו אותה, לא ראו את זה בזמן. קיבלו אותה שלושה רופאים שנראו כאילו העירו אותם משינה. הם עזבו אותה לבד. היא הגיע בהיריון בסיכון ואף אחד לא עשה כלום. אין לנו מילים".

בעלה של הלל, מאור, סיפר על הרגע שבו אמר לו הרופא שאשתו לא תחזיק מעמד. "רצתי לכיוון המיטה שלה בהשתוללות, בבכי כמובן. אתה רואה את אשתך במצב כזה אנוש, שבאה בריאה ושלמה, לא היה לה שום דבר", אמר הבעל. "אני רואה את החזה שלה עדיין ככה, אתה רואה שהיא נושמת, ואני מתחנן אליו - תעשו משהו. אם בן-אדם נושם, לא משנה מה המצב הקריטי שלו, מטפלים. הם פשוט ויתרו".

"ברור שהתרשלו", טען מאור. "היא הגיעה בריאה ושלמה, אחד הרופאים אמר שהיא לא דיממה מהבית. הדימום נעשה בבית החולים. משהו בטיפול שלהם גרם לטחול שלה להתפוצץ. משהו בטיפול אצלם גרם לעורק הראשי להתפוצץ".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אסף הרופא. אפריל 2014. מתוך עמוד הויקיפדיה של אסף הרופא, אתר רשמי
"לקחו לנו את אחותי היקרה בגלל רשלנות, לא בגלל שום דבר אחר". אסף הרופא/אתר רשמי, מתוך עמוד הויקיפדיה של אסף הרופא

חנן פדידה, אחיה של הלל, טען אף הוא כי בית החולים התרשל בטיפול באחותו. "היא שרדה 14 שעות אחרי שהעבירו אותה גמורה כבר לטיפול נמרץ. זו אמירה מאוד קשה אבל הרופאים בבית החולים הרגו אותה במו ידיהם. היא הייתה באותו המצב בשבועיים האחרונים, ידענו תמיד שהיא בסכנת חיים. כל הזמן שאלנו שאלות ולא היו להם תשובות". לדבריו, אין ספק שמדובר בהתנהלות גרועה של בית החולים. "זה לא הגיוני שרופאים לא יודעים מה הם עושים ואומרים לנו להתפלל. אם היינו רוצים להתפלל היינו לוקחים אותה לכותל, לא לבית החולים".

גם פדידה התעקש שכשהיעה אחותו הצעירה לבית החולים מצבה היה תקין. "היא התלוננה על כאבים מתחת לחזה. עשו לה בדיקת לחץ דם, הכול היה בסדר. הם איבדו אותה כשהם נתנו לה להמתין עם הכאבים האלה במשך שלוש שעות", אמר האח. "פשוט לא להאמין שהיא הלכה ככה". פדידה אמר כי כשתקום מהשבע, תגיש המשפחה תביעה נגד בית החולים. "הם לקחו לנו את אחותי היקרה בגלל רשלנות, לא בגלל שום דבר אחר".

בית החולים: "נלחמנו על חייה, המאמצים לא צלחו"

מבית החולים אסף הרופא נמסר בתגובה: "אורטל התקבלה לפני שבועיים למיון בתלונות של כאב בטן שמאלית וקושי בנשימה. ההערכה הראשונית, שכללה בדיקה גופנית ובדיקות מעבדה מקיפות, הייתה תקינה. יחד עם זאת, מחשש ללידה מוקדמת, הוכנסה היולדת להשגחה ולטיפול בחדר לידה. תוך כדי השגחה, חלה הידרדרות במצבה עד כדי צורך בפעולות החייאה, שבמהלכן הובהלה בדחיפות לניתוח קיסרי על מנת להציל את חייה. במהלך הניתוח הסתבר שההידרדרות במצבה נובעת ממצב רפואי נדיר. הנסיונות לייצבה מצד הצוות הבכיר ביותר של בית החולים נמשכו שעות רבות והיא הועברה לטיפול נמרץ כשהיא במצב של כשל רב-מערכתי".

עוד הוסיפו בבית החולים כי במהלך שבועיים נלחמו מיטב המומחים עם מיטב הטכנולוגיות להציל את חייה. "המאמצים לצערינו לא צלחו. בית החולים משתתף בצער המשפחה", נמסר.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully