וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירת אלרגית לשומשום אכלה טחינה בירושלים - ומתה

האישה, אזרחית דרום אפריקה, ביקרה בישראל במסגרת טיול מאורגן. בארוחת הערב שהוגשה במלון, אכלה מנת דג ברוטב טחינה, מבלי לדעת את מרכיביו. איבריה יתרמו: "כך הייתה רוצה"

טחינה של האחים. נמרוד סונדרס
התיירת לא ידעה שהרוטב המקומי המפורסם עשוי משומשום/נמרוד סונדרס

תיירת בת 30 מדרום אפריקה מתה אתמול (שני) בעת ביקורה בישראל, בעקבות תגובה אלרגית קשה. האישה, הסובלת מאלרגיה לשומשום, אכלה לפני כשבוע מנת דג ברוטב טחינה, מבלי לדעת כי מדובר במאכל המכיל שומשום. בני משפחתה, שהגיעו לארץ לאחר שאושפזה בבית החולים שערי צדק, החליטו לתרום את אבריה. "זה מה שהיא הייתה רוצה", סיפר אחיה.

האישה, שבני משפחתה ביקשו שלא לפרסם את שמה, הגיע לארץ לפני כעשרה ימים, במסגרת טיול מאורגן. היא שהתה עם הקבוצה במלון בבירה, והספיקה ליהנות מהחופשה שלושה ימים בלבד. ביום השלישי, כאמור, סעדה בארוחת ערב במלון. היא הזמינה דג עם רוטב מקומי פופולרי, מבלי לדעת שמדובר למעשה במאכל העשוי משומשום, לו היא אלרגית ביותר.

איבריה ייתרמו: "נמלא את מצוות הצלת חיים"

תוך דקות היא איבדה את הכרתה. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בה החייאה ממושכת ופינה אותה במצב קשה לבית החולים שערי צדק, כשהיא במצב של דום לב. היא אושפזה במחלקת טיפול נמרץ. בני משפחתה הדואגים הגיעו מדרום אפריקה ושהו לצד מיטתה בשבוע האחרון. אתמול קבע הצוות הרפואי שהצעירה סובלת ממוות מוחי-נשימתי, וכי למעשה אפסו הסיכויים להצילה.

עם זאת, במצב כזה ניתן לקצור את איבריו של החולה ולהשתילם בחולים הזקוקים לכך. אנשי מרכז ההשתלות הארצי פנו לבני המשפחה, שהסכימו מיד לתרומה. היא הועברה למרכז ההשתלות הארצי בבית החולים בילינסון, וטרם התקבלה החלטה מי יקבל את האיברים מצילי החיים.

"אחותי הייתה אישה צנועה ששמרה על פרטיותה", סיפר אחיה לוואלה! חדשות. "היא הייתה מסוג הטיפוסים שתמיד אהבו לעזור ואנחנו בטוחים שאם הייתה יכולה לבחור, היא הייתה עושה הכל למען הצלת חיים. החלטנו לכבד את מה שהיה רצונה גם כאישה נוצרייה ולמלא את מצוות הצלת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully