וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ה-7 שאושפז בשל סיבוכי שפעת "מתקשר עם משפחתו"

3.3.2014 / 23:51

הילד מאשדוד אושפז במצב קשה בבית החולים "קפלן" שברחובות עקב סיבוכים של מחלת השפעת. הוא נגמל ממכונת ההנשמה ונמצא בהכרה מלאה. "פשוט החזירו אותו לחיים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיבל את אותו טיפול שניתן לשפעת חזירים. בית החולים קפלן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצבו של הילד בן השבע מאשדוד שאושפז ביום שלישי שעבר במצב קשה עקב סיבוכים של מחלת השפעת השתפר וכעת הוא מתקשר עם בני משפחתו. הילד הגיע לבית החולים קפלן שברחובות במצב קריטי כתוצאה משפעת מסוג B ובימים האחרונים היה מורדם ומונשם. לדברי ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים קפלן, "במהלך היממה האחרונה המטופל נגמל ממכונת ההנשמה ולשמחתנו נמצא כי הוא במצב נוירולוגי תקין, בהכרה מלאה ומתקשר היטב עם הצוות הרפואי ועם הוריו".

עוד ידיעות מהארץ:
עיריית תל אביב תאשר: עסקים יישארו פתוחים בשבת
משרד החוץ מזהיר מביקור בתאילנד: "מצב בלתי צפוי"
חשד: בכיר בעירייה בדרום תקף את אשתו וחברתה

הילד, שאינו סובל ממחלות רקע, הובהל לחדר טיפול נמרץ כשהוא במצב קריטי וסובל ממצוקה נשימתית חריפה שהחלה כחצי יממה טרם הגעתו ליחידה והחמירה במהירות. במסגרת הבירור נשלחו בדיקות מעבדה שיצאו חיוביות לשפעת B, הסוג הנדיר יותר הנוטה להתפתח במהירות. "מיד עם הגעתו לטיפול נמרץ קפלן החלו רופאי היחידה בטיפול אנטיביוטי רחב טווח וטיפול אנטי-ויראלי כמו שניתן במקרים של שפעת קשה, כגון שפעת חזירים", הסביר ד"ר שפירו. "בנוסף, עקב מצוקה נשימתית חמורה הוא הורדם והונשם ומצבו הנשימתי היה קריטי במהלך הלילה הראשון לאשפוזו. לאחר מכן חל שיפור קל הדרגתי במצבו הנשימתי.

שפעת החזירים. AP
אילוסטרציה/AP

הוריו של אילן התרגשו מאוד לאור ההתקדמות במצבו הרפואי ביומיים האחרונים. סבתו אף הגיעה במיוחד מאוקראינה על מנת להיות צמודה אליו במיטת חוליו. אמו נטליה סיפרה: "כשהגענו לטיפול נמרץ היינו בין תקווה לייאוש. לא האמנו ששפעת יכולה להיות כל כך סוערת וקשה". "הטיפול הצמוד והמסור של ד"ר שפירו, מנהל מחלקת טיפול נמרץ, ושל הצוות הרפואי והסיעודי פשוט החזירו אותו לחיים", היא תיארה. אתמול הוא כבר היה יכול לקבל אורחים ולבית החולים הגיעו מורתו ומנהלת בית הספר בו הוא לומד כדי לדרוש בשלומו.

נטליה סיפרה כי לקחה את בתה בת השש ביום שישי האחרון להתחסן בקופת חולים "ליתר ביטחון". "אנחנו בידיים הכי בטוחות שיש כרגע ומקווים לשיפור נוסף במצבו של בננו וחזרה לשגרת החיים", היא סיכמה. לדברי ד"ר שפירו, "הילד עדיין זקוק לסיוע נשימתי על ידי מסכת חמצן באופן קבוע, אך אנו מקווים כי ביממה הקרובה יתחזק וינשום היטב גם ללא הסיוע במסכת חמצן".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בתוך כך, מבית החולים איכילוב נמסר כי לא חל שיפור במצבה של החולה בת ה-25 שאושפזה בשבוע שעבר במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים גם כן בשל סיבוכי מחלת השפעת וכי הוא ממשיך להיות מוגדר קשה. כמו כן לא חל שיפור במצבו של הנער בן ה-15 שאושפז במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר.

בשבוע שעבר אושפזה פעוטה כבת שנתיים במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה. היא הובאה לבית החולים כשהיא סובלת מקוצר נשימה וחום. תוצאות בדיקות שעברה בסוף השבוע האחרון הצביעו כי לקתה בסיבוך של מחלת השפעת. בעקבות טיפול תרופתי אינטנסיבי השתפר מצבה ואתמול הוגדרבינוני ויציב. בשבוע שעבר מת גל זיידן בן הארבע מקיבוץ מגל מסיבוכי מחלת השפעת מסוג B . הילד, שהיה בריא בדרך כלל, אושפז שלושה ימים קודם לכן במצב קשה מאד ונפטר מקריסת מערכות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully