וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה תוך שבועיים: צפע הכיש אדם בצפון

4.2.2014 / 0:10

הקור העז שהורגש בצפת לא מנע מהנחש להכיש גבר בן 30 שפרק ארגזים במרכול בצפת. הוא פונה לבית החולים במצב בינוני. "הכשה בתקופה הזאת היא חריגה מאוד, תפסו אותנו מופתעים"

צילום: שגב דהן, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(מג'ד אבו סאלח הוכש על ידי צפע, לפני שבוע)

בפעם השנייה בתוך שבועיים – נחש צפע מכיש אדם בצפון, בעיצומו של החורף. נראה כי מזג האוויר המתעתע מבלבל גם את הנחשים בגליל, ועל אף שגם אמש (שני) שורר קור עז בצפת, הכיש נחש גבר בן 30 בידו הימנית, בשעה שפרק ארגזים במרכול בעיר. האיש פונה במצב בינוני לבית החולים זיו בעיר. בשבוע שעבר היה זה החקלאי מג'ד אבו סאלח שהופתע מנחש צפע שהכיש אותו באצבעו כשעסק בקטיף אשכוליות בקיבוץ דפנה שליד קריית שמונה.

עוד בוואלה! בחדשות:
ארביב: עברתי פוליגרף, למה לא חוקרים אותי?
מאמן ילדים שקבע עם "בן 13" נעצר בחשד לפדופיליה
תינוקת בת כמה חודשים מתה מאיידס

"מעולם לא נתקלתי במקרה שבו טיפלנו באירוע של הכשת נחש בעיצומו של החורף, והערב אנחנו מטפלים כבר באירוע שני של הכשת נחש בתאריך שאמור להיות שיאו של החורף", אמר ד"ר עמאר חוסיין, מנהל חדר המיון בבית החולים זיו. "אפשר לומר שאפילו זקני צפת לא זוכרים אירועים כל כך חריגים. אלא שלפני שבועיים הטמפרטורות היו גבוהות יחסית לעונה. הערב, לעומת זאת, הקור בצפת הוא עז. יכול להיות שמדובר בנחש שהתעורר מהתרדמת שלו לפני מספר ימים כאשר הטמפרטורות היו גבוהות יחסית לעונה, והדבר אפשר לו לזחול למקום חמים בתוך המרכול, שם הוא הצליח לשמור על חום גופו עד עכשיו".

החקלאי מג'ד אבו סאלח, שהוכש בידי נחש, בבית החולים זיו. ג'יליס
לשמור על ערנות. מג'ד אבו סאלח שהוכש בקיבוץ דפנה/ג'יליס

הנחשים ידועים כבעלי דם קר, ולכן פעילותם תלויה לרוב בטמפרטורות המשתנות. זו הסיבה שהזוחלים פעילים לרוב בעונת הקיץ, כאשר הטמפרטורות מטפסות מעל ל-20 מעלות. יחד עם זאת, עמיר בלבן, רכז תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע, הסביר כי מדובר ברצף אירועים חריג ביותר לעונה. "הכשת נחשים בתקופה הזאת של השנה היא חריגה מאוד, אלה סיפורים שלרוב אנחנו מתחילים לשמוע עליהם בחודש מרץ", אמר בלבן. "אנחנו תמיד נוהגים להזהיר את הציבור מפני נחשים כשהטמפרטורות עולות לכיוון ה-20 מעלות והפעם באמת תפסו אותנו כשאנחנו מופתעים".

בבית החולים זיו בצפת פנו לציבור וקראו לשמור על ערנות מפני הזוחלים המסוכנים לנוכח הטמפרטורות הגבוהות יחסית לעונה ברוב חלקי הארץ. "ייתכן שלמרות שאנחנו עדיין נמצאים בעיצומו של החורף, עונת ההכשות החלה בשל החורף החם שאנחנו חווים", סיכם ד"ר חוסיין. "יש להיזהר בזמן שמטיילים ולשים ולהימנע מלהכניס ידיים למקומות שלא רואים".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:15)

  • עוד באותו נושא:
  • נחשים
  • צפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully