וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום ראשון: כל בתי החולים בארץ יושבתו לשעתיים

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי ביום ראשון החל מ-8:00 בבוקר לא יינתנו שירותים בבתי החולים פרט לטיפולים דחופים נוכח גל האלימות נגד הצוותים הרפואיים. "חיינו הופכים להפקר"

הפגנה של סטאז'רים לרפואה מול משרד הבריאות בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
שביתת מחאה ביום ראשון/דרור עינב

ההסתדרות הרפואית בישראל הודיעה היום (שישי) כי במחאה על "תקיפות חוזרות ונשנות" של אנשי הצוותים הרפואיים, תתקיים ביום ראשון שביתה של שעתיים בפעילות כל בתי החולים בארץ. החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד 10:00 לא יינתנו שירותים למעט טיפולי חירום כגון: שירותי דיאליזה דחופים, טיפולים אונקולוגיים וטיפול נמרץ. כמו כן ימשיכו לפעול חדרי המיון, חדרי הלידה והפגיות. במהלך השעתיים הללו יקיימו הצוותים הרפואיים אסיפות הסברה.

עוד בנושאי בריאות:
המשטרה: חקירה פלילית נגד הרופאים המנתחים מאיכילוב
המדינה תפצה ב-21 מיליון שקל את "חיילי האנתרקס"
ישראל נקייה מפוליו: הנגיף המסוכן נעלם מהארץ

"לאחרונה התחיל גל מכוער של תקיפות של רופאות ורופאים על ידי מטופלים או בני משפחותיהם. גל האלימות המזעזע והמבייש נמשך והציבור ברובו שותק. אנו לא נשתוק", אמרו בהסתדרות הרפואית. "זה אבסורד שאנו, ציבור הרופאות והרופאים בישראל, נשבענו לשמור על חיי אדם ולטפל בכל מי שזקוק לסיוע רפואי - ואילו חיינו הופכים הפקר", הוסיף יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן. "זו התמורה הלא הוגנת שזוכים לה הרופאים עבור עבודתם הקשה".

ד"ר אידלמן הבהיר המתקפות על אנשי הצוות הרפואי אינן רק פגיעה פיזית, אלא גם נפשית. "רופא שמפחד ממטופל שלו חדל לתפקד", אמר וביקש להעלות את המודעות ואת התמיכה של הציבור במיגור "נגע האלימות" – כמו גם את התייחסותה של הממשלה לעניין. הוא הוסיף כי יש לשפר את ההגנה על הרופאים ועל אנשי הצוותים, וליישם את התוכנית עליה הוחלט בחודש אוגוסט האחרון. "היה ותוכנית זו לא תאושר, יישקלו צעדים ארגוניים נוספים, לרבות עיצומים ושביתות במוסדות הרפואיים עד אשר רופאי ישראל יזכו להגנה המגיעה להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully