וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נקייה מפוליו: הנגיף המסוכן נעלם מהארץ

משרד הבריאות הודיע כי בבדיקה שנערכה באתרים לטיהור שפכים ברחבי הארץ לא נמצאו שרידים של הנגיף, שהיה "פעיל משמעותית" תקופה ארוכה. כמיליון ילדים חוסנו נגד הנגיף אשתקד

שרת הבריאות, יעל גרמן בטיפות החלב בקלנסווה שם מחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013. שלומי גבאי
שרת הבריאות יעל גרמן בביקור בטיפת חלב בקלנסואה במסגרת מבצע "רק שתי טיפות", אוגוסט 2013/שלומי גבאי

לא נמצאו שרידי פוליו באף אתר לטיהור שפכים ברחבי הארץ – כך עדכן הבוקר (שישי) משרד הבריאות. תוצאות הבדיקה שערך המשרד תואמות את סקר בדיקות הצואה המבוצע באופן רציף, אשר לא נמצא בהן אף נשא של הנגיף בשבועות האחרונים.

עוד חדשות מהארץ:
אחרי קוסרא: 7 מתנחלים נעצרו; "תג מחיר" בכפר קאסם
מתה חווקה פולמן רבן, לוחמת המחתרת שמרדה בנאצים
סוף שבוע חורפי: גשמים וסופות רעמים ברחבי הארץ

זאת, לעומת תוצאות שהתקבלו בבדיקות מולקולריות רגישות במיוחד שפותחו בישראל בחודשים האחרונים בהן נמצא לסירוגין כי ישנם עדיין שלושה אתרים (רהט, ערערה ותל שבע) בהם לעתים מופיעים שרידים חולפים של הנגיף.

ממשרד הבריאות נמסר כי הממצאים שעלו בבדיקה "מעידים על מגמת היעלמות של הנגיף, לאחר תקופה ארוכה בה היה פעיל באופן משמעותי". במשרד הדגישו כי "הודות למבצע החיסון 'רק שתי טיפות' שבו חוסנו כמיליון ילדים, לא הופיעו בישראל חולי פוליו".

עוד נמסר כי המשרד "ממשיך בניטור קפדני בכל רחבי הארץ". כמו כן, המשרד הודיע שהיום יחל מתן החיסון המוחלש נגד נגיף הפוליו כחלק מחיסוני השגרה של הילדות בשתי מנות בגילאים חצי שנה ושנה וחצי על מנת למנוע את החזרה של הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully