וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבא לא יספק אחיות פרטיות; חדרי יולדות ייסגרו?

על רקע המאבק בין משרד הבריאות לבתי החולים הציבוריים על שירות הרפואה הפרטי, הודיע מנהל שיבא ששירות "שמירת אחות" יופסק בכל המחלקות. "ממשיכים לקלוט כל פנייה של יולדת"

שיבא תל השומר, ינואר 2012. דרור עינב
יצומצמו חדרי הלידה. בית החולים שיבא/דרור עינב

קרבות השר"פ עולים מדרגה? בית החולים שיבא יפסיק החל מינואר 2014 את שירותי "שמירת אחות" במגוון מחלקות בבית החולים, מה שעלול להוביל, בנוסף לסגירת חדרי לידה ולהפניית יולדות לבתי חולים אחרים, לפגיעה קשה בקשישים ומאושפזים אחרי ניתוחים. הנחייתו של מנהל בית החולים שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, הגיעה בעקבות הנחיית מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו לאסור על שירותי שר"פ (שירות רפואי פרטי) בבתי חולים ציבוריים – ובייחוד לנוכח ההנחיה האחרונה לאסור על שירותי מיילדת אישית.

"אני מודיע באכזבה שנכשלתי בלנסות ולשכנע את צמרת משרד הבריאות, הכוללת את השרה ואת המנכ"ל, בדבר חשיבות השירות האמור (שירות שמירת אחיות, ד.ו.פ) למטופלים ולמשפחותיהם", כתב רוטשטיין לד"ר שושי גולדברג, מנהלת שרותי הסיעוד בבית החולים. "שירות שמירת האחיות על חשבון המשפחה קיים בבית החולים מאז הקמתו... ומהווה עזרה וסיוע של ממש לצוות הסיעודי של המחלקות בבית החולים העמוס והלא מתוקנן כדבעי... העיקרון שהנחה את המשרד הוא למנוע שירות אישי למטופל מאושפז בבית חולים ציבורי בתשלום פרטי, גם באם מדובר באחות (לית מאן דפליג, לרופא). יש לי ביקורת אישית גדולה על עצם האיסור, ובמיוחד לאור החלתו רק על בתי חולים ממשלתיים".

עוד על מצב הרפואה הציבורית:
בניגוד לאיסור: בתי חולים ממשיכים למכור "מיילדת אישית"
דוח: תפוסת מיטות האשפוז בישראל – הגבוהה במערב
56% מהציבור לא יודע מה כולל ביטוח הבריאות שרכש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירות "שמירת אחות" פועל בכל בית החולים ומאפשר למשפחה לשכור אחות לשמירה מיוחדת על בן משפחה מאושפז. בית החולים שיבא/מערכת וואלה!, צילום מסך

שירות "שמירת אחות" פועל בכל בית החולים ומאפשר למשפחה לשכור אחות לשמירה מיוחדת על בן משפחה המאושפז בבית החולים בין אם מדובר במחלקה פנימית עמוסה, במחלקה כירורגית או בחדרי לידה ובאגף הנשים. באפריל הוציא משרד הבריאות הנחייה לבתי החולים הממשלתיים לפיה חל איסור על הצעת שירות "מיילדת אישית" בבתי החולים הממשלתיים. לטענת רוטשטיין, אין כל הבדל בין אחות השומרת על חולה לאחר ניתוח לבין אחות מיילדת השומרת על יולדת בלידה או סביבה, כשלא ניתן לבחור את האחות, על כן קובע כי השירות כולו ייאסר בשטח בית החולים.

לצעד זה משמעויות רבות הן בהיבט הכלכלי עבור בית החולים והן עבור יולדות, כשאת עיקר הגזרה יספוג אגף נשים ויולדות בבית החולים. לטענת מנהל בית החולים, הדבר יוביל לסגירת שני חדרי לידה טבעית ושלושה חדרים עם ג'קוזי ששימשו את היולדות שרצו בכך, מה שצפוי ליצור עומס נוסף על תשעת חדרי הלידה הקיימים. כך, לראשונה, ייאלץ בית החולים לדחות יולדות שיבקשו ללדת בבית החולים, על כן מורה רוטשטיין על דחיית יולדות כשיחס מיילדת-יולדות יעלה על 1:3, זאת לאחר הערכת מצב שיבצע מיון יולדות וכל יולדת תיבדק על ידי רופא תורן שיאשר העברתה לבית חולים באזור. "מנהלי בית החולים התורניים יחויבו לכלול בסיבוב הערב שלהם את חדר הלידה ולסייע בפתרונות אד-הוק, לרבות סיוע בשכנוע יולדות לעבור לבתי חולים אחרים", קבע רוטשטיין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"יוביל לעלייה של לידות ביתיות"

הדבר צפוי להוביל לפגיעה כלכלית בבית החולים כשכיום, יולדות רבות בוחרות ללדת בשיבא הודות למגוון אפשרויות הלידה השונות המתאפשרות בבית החולים, בהן אפשרות ללדת במרכז לידה טבעית הפועל במקום בתשלום נוסף, האפשרות להגיע ללידה עם דולה (תומכת לידה פרטית, ד.ו.פ) או כל תומכת לידה בה מעוניינת היולדת, מה שכאמור יוגבל מינואר.

"לצעד כזה משמעות כבדה נוספת של דחיקת יולדות, שבחרו ללדת בשיבא הודות להיצע האפשרויות בהן לידה טבעית, ללידה בבית", אמר רופא בכיר בבית החולים, "הדבר יוביל לעלייה משמעותית בתופעה אותה מנסה לצמצם משרד הבריאות בשל הסיכונים בהליך, אך בצעד זה בעצם יוביל לעלייה בלידות בית ומכאן בסיבוכים הכורכים בכך. ההנחיה של משרד הבריאות באה ממקום ברור אך זו לא הדרך לפעול ליישומה כשיש להבין את המשמעויות העמוקות יותר של הדברים, בטח ובטח מול בתי חולים אחרים שם פועל שוק פתוח".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, חל איסור על גביית תשלום בגין שר"פ בבתי חולים ממשלתיים. מדובר בהחלטה אישית של מנהל בית החולים שהתבקש לפעול בהתאם להנחיה".

מבית החולים שיבא נמסר: "חדרי הלידה שלנו פועלים באופן רגיל ומלא והצוותים הרפואיים והמיילדות הרופאים קולטים כל פנייה של יולדת". עוד צוין כי במהלך 2013 בוצעו בחדרי הלידה בשיבא למעלה מ-10,000 לידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully