וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאיימת: "שוקלים הטלת סנקציות על אוקראינה"

לאחר עימותים קשים בין המשטרה למוחים, באה סגנית שר החוץ האמריקנית לביקור במדינה. במקביל, ראש הממשלה אמר שייתכן שההסכם עם האיחוד האירופי ייחתם - עבור 20 מיליארד דולר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

האמריקנים לצד המפגינים בקייב: מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה אמש (רביעי) כי היא שוקלת הטלת סנקציות על אוקראינה בעקבות דיכוי הפגנות המחאה בשבועות האחרונים נגד הנשיא ויקטור ינוקוביץ'. "כל האפשרויות, כולל סנקציות, מונחות על השולחן, אולם הדבר עדיין נשקל כמובן", אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי. ואולם היא לא ציינה באילו סנקציות מדובר.

עוד על המחאה באוקראינה:
המשטרה פשטה על מאהל המפגינים
האופוזיציה: המשטרה פשטה על המטה שלנו
המחאה באוקראינה לשיא: "הפגנת המיליון" נגד רוסיה

בוקר של עימותים קשים בין המשטרה והמפגינים עבר על קייב, אך המפגינים יכולים לרשום לעצמם התקדמות בגיוס התמיכה הבינלאומית. הבוקר הם זכו לביקור מעודד של סגנית שר החוץ האמריקני, ויקטוריה נולנד. נולנד באה לכיכר העצמאות בבירה האוקראינית ושוחחה עם המפגינים. היא גינתה את הסתערות המשטרה על מחנה המפגינים בכיכר העצמאות הלילה ואמרה כי הפעולות שננקטו נגד המפגינים במדינה "לחלוטין אינן מותרות" בחברה דמוקרטית. על אף שכוחות גדולים הסתערו הלילה על הכיכר בקייב, עדיין נמצאים מפגינים במקום.

סגנית שר החוץ של ארה"ב, ויקטוריה נולנד, עם מפגינים בקייב. רויטרס
גינתה את פעולות המשטרה. סגנית שר החוץ האמריקנית נולנד באוקראינה, אתמול/רויטרס

נולנד מסרה לעיתונאים במהלך ביקורה בבירה קייב כי קיימה "שיחות קשות אך מציאותיות" עם ינוקוביץ', שארכו יותר משעתיים. בתוך כך, משרד החוץ הפולני גינה את השימוש בכוח מצד כוחות הביטחון, וזימן את השגריר האוקראיני לבירור. אתמול הגיעה לביקור במדינה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, וגם היא התקבלה על ידי המפגינים בחום. גם היא נפגשה עם הנשיא ועתידה להיפגש עמו שוב. "אני מתבוננת בעצב על השימוש בכוח שעושה המשטרה נגד אנשים לא אלימים במרכז קייב", אמרה אשטון בהצהרה שפרסמה. "הרשויות לא היו צריכות לחמוק בחשכת הלילה ולהתמודד עם האנשים באמצעים משטרתיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

המפגינים לא מתרשמים: "הדלת לפשרה - נסגרה"

בבוקר הסתערו כוחות משטרה כבדים על בניין העירייה בקייב. המפגינים לא התפזרו בקלות, והפנו אל השוטרים זרנוקי מים קרים, בקור האוקראיני המקפיא. על אף שבלילה הסתערו כוחות המשטרה על מחנה המחאה בכיכר העצמאות בעיר, שר הפנים של אוקראינה, ויטלי זחרצ'נקו, טען כי המשטרה אינה נוהגת בכוח מופרז. "אני רוצה שכולם יירגעו", אמר זחרצ'נקו, "לא תהיה הסתערות על הכיכר. אף אחד לא יפר את זכותכם להפגין באופן שלו, אך אל תתעלמו מזכויותיהם של אזרחים אחרים". הבוקר נסוגו כוחות המשטרה מהכיכר.

מפגינים ושוטרים בקייב בירת אוקראינה. רויטרס
מפגינים ושוטרים בכיכר העצמאות, רביעי/רויטרס

במקביל, ראש הממשלה ניקולאי אזארוב אמר אתמול כי המדינה רוצה כ-20 מיליארד אירו מהאיחוד האירופי בתמורה לחתימה על הסכם הסחר עמו. זאת על רקע ביטול החתימה על ההסכם לפני כמה שבועות שעורר את גל המחאה. "אנו מציעים שהאיחוד האירופי ישקיע בפרויקטים עם כדאיות הדדית כמו המודרניזציה ופיתוח אפיקי סחר אירופיים", אמר. על אף שהנשיא נפגש עם אשטון ונולנד, באופוזיציה לא מגלים סימני התרככות. מנהיג האופוזיציה באוקראינה, ויטלי קליצ'קו, אמר היום כי פעולות המשטרה הלילה נגד המפגינים בקייב הוכיחו כי לנשיא אין כל עניין להשיג פשרה. "בהינתן מה שקרה הלילה, ינוקוביץ' סגר את הדלת לכל סוג של פשרה", אמר קילצ'קו במסיבת עיתונאים שכינס. לדבריו, "תכננו לקיים עמו שיחות, אך אנו מבינים שלינוקוביץ' אין כל רצון לדבר עם העם והוא מבין רק כוח פיזי, שאותו נקט נגד המוחים".

(עדכון ראשון: 22:30)

המשטרה באוקראינה פשטה על מאהל המחאה של המפגינים בקייב. רויטרס
פשיטת המשטרה על מחנה המפגינים, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully