וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטח ירה למוות באב ובתו בבניין משרדים בירושלים

23.7.2013 / 9:51

מהמשטרה נמסר כי המאבטח נכנס למשרד בבניין בבניין "כלל" בירושלים וירה בשניים. לאחר מכן הוא נמלט, אך נעצר בתום מרדף. ההערכה היא שהרקע לאירוע הוא סכסוך כספי

צילום: עומר מירון, שמחה זילבר; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

שני בני אדם נהרגו באירוע ירי הבוקר (שלישי) בבניין מרכז "כלל" ברחוב יפו בירושלים. מהמשטרה נמסר כי המאבטח נכנס למשרד פרטי בקומה השלישית, וירה בבעל המשרד, עורך דין בשנות ה-50 לחייו, ובבתו העובדת במקום, בשנות ה-20 לחייה.

לאחר הירי היורה נעל את דלת המשרד ונמלט. הוא זוהה במצלמות האבטחה של הבניין, שוטר לשעבר ושוטר במדים פתחו במרדף רגלי בקומה והחשוד נעצר. ההערכה היא שהרקע לירי הוא סכסוך כספי. בעקבות האירוע, הוציאה הנהלת המבנה הוראה להישאר בתוך המשרדים.

דובר מחוז ירושלים במשטרה, סנ"צ שמוליק בן רובי, סיפר: "מהבדיקה הראשונית שלנו נכון לרגע זה הגיע מאבטח, ככל הנראה בשנות ה-30 או ה-40 שלו, עם אקדחו האישי מחברת האבטחה למשרד פרטי שאיננו יכולים למסור את פרטיו של בעל המשרד, ירה בעובדת המקום ובבעל המקום, וניסה להימלט. שני שוטרים שלנו שהיו במקום שמעו את הירי, פתחו במרדף, ראו את הבחור נמלט, ורדפו אחריו 50 מטרים ממקום האירוע בקומה השלישית של מרכז 'כלל'. הוא נעצר ונלקח לחקירה. להערכתנו נכון לרגע זה מדובר בסכסוף כספי בין היורה לבין בעל המשרד. מעבר לזה אין לנו עוד פרטים".

אירוע ירי בניין כלל ברחוב יפו בירושלים, יולי 2013. יואב דודקביץ'
אירוע ירי בניין כלל ברחוב יפו בירושלים, יולי 2013/יואב דודקביץ'

מחקירת המשטרה מתברר כי החשוד בירי הוא תושב אחד היישובים הסמוכים לירושלים כבן 40, נשוי ואב לארבעה. הוא קושר את עצמו לאירוע, שהתרחש כאמור ככל הנראה עקב סכסוך כספי בינו לבין הנרצח. הוא יובא מחר להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

ישראל כהן, פרמדיק מד"א, סיפר כי כשהגיעו לזירת האירוע לא היה ברור אם הירי נמשך. "נכנסנו ומצאנו גבר ואישה ירויים. הבנו די מהר שלא ניתן לעשות כלום". עוד סיפר כהן כי שני ההרוגים נורו בפלג הגוף העליון. "מדובר במשרד שגודלו שניים שלושה מטרים, אין פה הרבה מקום לדמיון". ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הגיע למרכז כלל עם הישמע אירוע הירי, ואמר כי "זוהי טרגדיה מאוד מצערת". "ליבנו נצבט. זה הזמן להשתתף בצער המשפחה, כולי תקווה שמקרים כאלה לא יקרו עוד הפעם", הוסיף ברקת

עדנה, העובדת במשרד במרכז "כלל" סיפרה: "היה איזה אירוע פה. היו יריות וזה בטיפול. אי אפשר להיכנס ואי אפשר לצאת מהבניין. זה קרה לפני רבע שעה בערך. יש המולה בחדר מדרגות". עורך דין העובד בבניין הוסיף: "שמענו שיש פצוע אנוש, שירו בשני עורכי דין או ירו בשני אנשים".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הגיב לאירוע. "זוהי טרגדיה מאוד מצערת. אני מציע לתת למשטרה להמשיך בחקירה. המקרה הוא מקרה פלילי קלאסי, לצערנו הרב, זה הזמן להשתתף בצער המשפחה. כולי תקווה שמקרים כאלה לא יקרו עוד הפעם".

השוטר לשעבר שהשתלט על הירה סיפר: "שמעתי אירוע ירי. מהצד שלי הגיע בן אדם חמוש בנשק. מהניסיון שלי כשוטר לשעבר השתלטתי עליו ופרקתי את נשקו. הכנסתי אותו למשרד שלי וקראתי לכוחות המשטרה". עד ראייה נוסף סיפר כי שמע בין שמונה לעשר יריות. "ראיתי אותו מובל על ידי שלושה שוטרים. הוא היה נינוח ולא התנגד", סיפר.

דרור, שהכיר את הנרצח, סיפר על שאירע: "הייתי קומה למטה. שמענו את היריות. שמעתי מעל חמש יריות. היה הרבה לחץ. תחושה מאוד לא נעימה. הראשון שהיה באירוע זה קצין הביטחון של הבניין. הוא השתלט על העניינים. הזעקנו את כוחות הביטחון, פינינו משם את האנשים והמשטרה הגיעה תוך חמש דקות". על הנרצח סיפר: הוא הוא היה בחור טוב מאוד ונחמד מאוד. ישבתי איתו כמה פעמים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוקרים בזירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully