וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים בדנמרק: קרובים מתמיד למצוא תרופה לאיידס

15 נשאים משתתפים בימים אלה בניסוי בתרופה חדשה, שאמורה לגרום למערכת החיסונית שלהם לתקוף את נגיף ה-HIV. "הסימנים נראים מבטיחים", אומר ראש צוות החוקרים

האם בעוד כמה חודשים תימצא התרופה לאיידס? מדענים דנים סבורים כי הם קרובים מתמיד לתרופה לנגיף ה-HIV הגורם למחלה, אשר תגרום למערכת החיסונית לחסל אותו. הניסויים שאותם הם עורכים הגיעו לשלב הניסויים בבני אדם. המדענים מבית החולים האוניברסיטאי ארהוס בקופנהגן אומרים כי אם יקבלו את התוצאות שלהן הם מקווים, הם מאמינים כי "תרופה שאותה אפשר יהיה להפיץ באופן המוני ובעלות סבירה – אפשרית".

מטרת התרופה למנוע מהנגיף להיצמד לתאי דנ"א אנושיים, ובכך להביא אותו אל פני השטח של התאים. אז, לדברי המדענים, תוכל מערכת החיסון הטבעית לחסל אותו באמצעות נוגדנים. שיטת הריפוי הזאת הצליחה בניסוי שנערך בחודש ינואר האחרון בתאים אנושיים, וכתוצאה מכך העבירה ממשלת דנמרק לצוות החוקרים 1.5 מיליוני אירו כדי להמשיך בשלב הבא – ניסוי בבני אדם, שבו משתתפים בימים אלה 15 מטופלים.

"האתגר יהיה לגרום למערכת החיסונית של המטופל לזהות ולחסל את הנגיף", אמר ד"ר אולה סוגארד, ראש צוות החוקרים. "זה תלוי במצבה ובכוחה של כל מערכת חיסונית". לדבריו, אם הניסוי הנערך כעת יצליח, בעוד כמה חודשים ייערך ניסוי בקנה מידה גדול יותר. הוא הוסיף כי בינתיים, "כל הסימנים נראים מבטיחים". ד"ר סוגארד הדגיש כי תרופה איננה חיסון, וכי הגברת המודעות לסכנה מהידבקות ב-HIV עדיין חשובה במלחמה במחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully