וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק: "הרופא הרחיב את פי הטבעת - בטעות"

קובי מנדל

30.1.2013 / 10:41

גבר בן 35 מהצפון תובע 2.5 מיליון שקלים מבית החולים בנהריה, לשם הגיע עם מורסה על עצם הזנב. אלא שבמקום לנקז את השלפוחית, הוחלט לנתחו בעכוז. הרופא המטפל פוטר

גבר בן 35 מאזור הצפון הגיש השבוע תביעה בגין רשלנות רפואית נגד בית החולים בנהריה, לאחר שלטענתו הגיע לבית החולים עם מורסה (פרונקל) על עצם הזנב, ובמקום לעבור ניתוח לניקוז השלפוחית - הרופא המטפל החליט בשוגג לבצע בו ניתוח להרחבת פי הטבעת. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה, דורש הצעיר פיצויים בסך 2.5 מיליון שקלים בגין העוול שלטענתו נגרם לו באוגוסט 2008.

אילוסטרציה: רופאים בחדר ניתוח. אורי לנץ
הגיע עם מורסה ונותח בפי הטבעת. למצולמים אין קשר לכתבה/אורי לנץ

"מדובר בשרשרת שגיאות שהובילו אחת לשנייה", קבעה ועדת הבדיקה מטעם משרד בריאות, בעקבות פניית עורכי דינו של הצעיר, אושרי שלוש ופרופסור יעקב ברג. לדברי הוועדה, "הבעיה התחילה בבדיקה רשלנית לפני הניתוח, שבה החולה לא נבדק כראוי. הרופא נתן לאחיות הוראות שגויות ולכן בוצע ניתוח אחר, והרופא לא דיווח על הטעות לרופא הבכיר הכונן". עוד העלו מסקנות הוועדה, כי הטעות לא נרשמה גם במסמך סיכום המחלה. "חברי הוועדה סבורים כי התנהגות הרופא המטפל הייתה בהחלט בלתי ראויה", נכתב.

עקב ממצאי ועדת הבדיקה מטעם משרד הבריאות, הרופא המטפל פוטר מעבודתו בבית החולים בנהריה, והתביעה בגין רשלנות רפואית הוגשה מטעם הצעיר נגדו ונגד בית החולים. "הניתוח שבוצע ללא הסכמתו הוא פגיעה קשה בפרטיותו ובאוטונומיה של גופו של מטופל", הדגישו עורכי דינו בכתב התביעה. "כל אדם זכאי לדעת אילו תהליכים פולשניים מבוצעים בו ומדוע, והוא חייב לתת הסכמתו לכך", הוסיפו. לדבריהם, בטופס ההסכמה לניתוח לא נרשמו פרטי הרופא, ואף בטפסי ההסכמה להרדמה ולניתוח חסרים פרטים.

מבית החולים לגליל המערבי נהריה נמסר בתגובה: "הנהלת בית החולים החלה לטפל באירוע עוד באותו היום מול החולה ומול משרד הבריאות בשקיפות מלאה. על הטענות שהועלו בכתב התביעה, ישיב בית החולים כמקובל בבית המשפט".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully