וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה: "עד פברואר נראה עוד הידבקויות בשפעת החזירים"

האם מות הפעוט משפעת החזירים מרמז כי המגפה חוזרת? פרופ' בליצר מרגיע כי התחלואה העונתית הרגילה כוללת גם זן זה של השפעת, אך מי שנמנה על קבוצות סיכון מתבקש להיזהר

מקרה המוות של הפעוט בן השלוש כתוצאה משפעת החזירים, כפי שפורסם אתמול (רביעי), מעלה שאלות לגבי אופן ההתמודדות עם זן זה של השפעת וכן האם ניתן להימנע מהשלכות קשות כל כך של ההידבקות בה. פרופסור רן בליצר, מנהל מחלקת תכנון, מדיניות ובריאות בקופת חולים כללית ויועץ משרד הבריאות לענייני השפעת אומר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הדרך הטובה ביותר להישמר מהידבקות היא להקפיד על היגיינה אישית ורחיצת ידיים. בנוסף, יש להימנע מלשלוח ילד חולה לגן ולבית ספר ולא להגיע לעבודה עם תסמיני השפעת.

"התחלואה היא תחלואה עונתית, כמו בכל חורף", מציין פרופ' בליצר. "שפעת החזירים הוא זן שמאז שנת 2010 מגיע מדי חורף והוא חלק שגור בתחלואת השפעת העונתית. גם בחורף הזה, רבע ממקרי התחלואה נגרמים מזן זה של שפעת החזירים ורובם הגדול מסתיימים ללא סיבוכים מיותרים". לדבריו, יש לקחת בחשבון כי מקרי הידבקות בשפעת החזירים יימשכו גם בחודש פברואר.

אילוסטרציה. ShutterStock
מומלץ להתחסן נגד השפעת/ShutterStock

באשר להימנעות מהידבקות, פרופ' בליצר ממליץ להתחסן נגד השפעת, שכן החיסון מגן מפני זנים שונים של הווירוס, ביניהם גם שפעת החזירים. "זה יעיל ובטוח", הוא מדגיש. לדברי פרופ' בליצר, ישנן קבוצות שנמצאות בסיכון מול זן שפעת החזירים, כלומר, סיכויי הנמנים עליהן להידבק במחלה גבוה יותר, והם חשופים יותר לסיבוכיה. בין הנמצאים בקבוצות הסיכון: קשישים, תינוקות, נשים הרות וחולים במחלות כרוניות. פרופ' בליצר ציין כי הילד בן השלוש שמת משפעת החזירים נמנה על קבוצות הסיכון.

"אם יש אדם הנמנה עם קבוצות הסיכון, שמפתח מחלה קשה מהרגיל עם סימנים חריגים בחומרתם או במשך שלהם – יש לגשת לרופא", אומר פרופ' בליצר. "מי שסובל מתסמיני שפעת רגילים יפעיל את שיקול דעתו האם לגשת לקבלת טיפול רפואי, אך אין בכך הכרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully