וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הפעוט: "גילינו שמת משפעת החזירים מהתקשורת"

שלומי גבאי

16.1.2013 / 20:44

היום נודע כי הפעוט בן השלוש מת השבוע מהמחלה המדבקת, אך במשפחתו טוענים כי נציג משרד הבריאות כלל לא דיבר עמם, "לא הוזהרנו, לא נערכה פה בדיקה לאף אחד"

במשפחת הפעוט מתקשים להתמודד עם אובדן בנם בן השלוש, שהיום (רביעי) נודע כי מת משפעת החזירים, ובנוסף הביעו זעם על המכון לרפואה משפטית באבו כביר, שפרסם לדבריהם את סיבת מותו של הילד בתקשורת, בטרם המשפחה קיבלה הודעה על כך. "איך ייתכן שיוצאת הודעה לתקשורת מבלי ליידע אותנו? איפה הרגש וההתחשבות? אנחנו יושבים שבעה על ילד שעוד לא ראה כלום בחייו, בסך הכל בן שלוש, זאת בושה וחרפה לעשות לנו דבר כזה", אמר קרוב משפחה של הפעוט.

"האבסורד הוא שעד כמה שאנחנו יודעים, לא התקיימה נתיחה לגופה", אמר הקרוב. "איך בדיוק קבעו שזוהי סיבת המוות? את הגופה ראינו בהלוויה, לא ביצעו שום נתיחה". גם על משרד הבריאות זועמים במשפחה. "איפה הוא בסיפור הזה? איך יתכן שאם נקבע שילד מת משפעת חזירים, לא הגיע נציג שלהם לכאן, לא קיבלנו שום אזהרה ולא נערכה פה בדיקה לאף אחד?".

שפעת החזירים. AP
הילד מת משפעת החזירים, איש ממשרד הבריאות לא דיבר עם המשפחה/AP

מוקדם יותר נודע כי בלילה שבין שני לשלישי מת הפעוט, בביתו בפתח תקווה. כאשר הוריו הבחינו במצבו, בסביבות השעה 7 בבוקר, הם קראו לצוות של מגן דוד אדום. הפרמדיקים שהגיעו לבית החלו בפעולות החייאה תוך כדי פינויו לבית החולים שניידר, שם נקבע מותו. לאחר מכן, הועבר הילד לאבו כביר כדי לעבור נתיחה שלאחר המוות. בבדיקה התגלה כי אין חשד לפלילים וכי הילד ככל הנראה נפטר מדלקת ריאות שהתפתחה כתוצאה מהשפעת.

מדו"ח ניטור תחלואה דמוית שפעת בישראל לשבוע שהסתיים ב-12 בינואר, עולה כי נמשכת העלייה בפעילות השפעת העונתית. ב-23 דגימות מתוך 65 שנאספו במרפאות ברחבי הארץ נמצא נגיף שפעת מסוג A – ובהן שמונה שנמצאו חיוביות לנגיף מתת-זן H1N1 – שפעת החזירים. בתוך כך, ביום שני האחרון אובחנה אישה שאושפזה בבית החולים אסף הרופא כחולה בשפעת חזירים. האישה הגיעה לבית החולים לפני מספר ימים ומצבה יציב. לפני כשבוע אובחנה חולה אחרת בבית החולים בשפעת החזירים ומצבה קשה.

הנגיף חוזר: פעוט בן שלוש מת משפעת החזירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully