וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת האחיות הסתיימה; הוסכם על כ-14% תוספת לשכר

נציגי האוצר והסתדרות האחיות הגיעו להסכם שיעניק תוספת מומצעת של 1,350 שקלים לשכר האחיות, שתיפרס על פני 4.5 שנים. "ההסכם יעודד כניסה למקצוע הסיעוד"

בתום 17 ימי שביתה הגיעו הלילה (שישי) נציגי הסתדרות האחיות ונציגי משרד האוצר להבנות, על שיפור תנאי ההעסקה של האחיות הרפואיות. שני הצדדים, שקיימו משא ומתן בתיווך נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, הגיעו להסכמה ביניהם. על פי המסתמן, תוספת השכר שתוענק לאחיות תעמוד על כ-14% בממוצע שתיפרס על פני ארבע שנים וחצי. מדובר בתוספת של 1,100 עד 1,600 שקלים שתינתן בנוסף לשתי הפעימות הנותרות שטרם שולמו מהסכם המסגרת במגזר הציבורי, בעלות של 3.25%. החל מהבוקר האחיות יחזרו לעבודה סדירה.

הממונה על השכר במשרד האוצר, עורך דין קובי אמסלם, אמר בתגובה להבנות כי "מדובר בהסכם שיעודד כניסה למקצוע הסיעוד ויביא לתקופה משמעותית של שקט ויציבות למערכת הבריאות, לרווחת החולים. ההסכם מיטיב עם בעלי השכר הנמוך ומתגמל בעד עבודה נוספת". יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה כי היא "מרוצה מההסכם וגם האחיות שלי מרוצות ממנו. אני שמחה בשביל כל עם ישראל שהאחיות חוזרות לעבודה". מתוך עלות ההסכם, יוקצה 1% לפתרון בעיות המקצוע.

הפגנת אחיות מול משרד האוצר, דצמבר 2012. עומר מירון
גם אתמול אמרו באוצר: "אנו כפסע מחתימה על הסכם"/עומר מירון

אמש הודיעו נציגי האוצר והסתדרות האחיות כי הושגה התקדמות במשא ומתן ביניהם במטרה לסיים את השביתה. בהודעת הצדדים נמסר: "בחסות נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, הגיעו הצדדים לפריצת דרך והושגה התקדמות במשא ומתן". בהודעה נכתב גם כי הצדדים ימשיכו במגעים "במטרה להגיע עוד הלילה להסכמה". המשא ומתן בין נציגי הסתדרות האחיות הרפואיות לבין נציגי משרד האוצר התפוצץ שוב ושוב בימים האחרונים, והאוצר אף פנה לבית המשפט בבקשה להוציא להן צווי מניעה. במהלך המשא ומתן הסכים האוצר להגדיל את תוספת השכר מ-12%, עליה דיברו בתחילת השבוע, ל-14%. עוד הוסכם עם נשיאת בית הדין הארצי לעבודה כי ההסכם ייפרס על פני ארבע שנים וחצי - פשרה בין דרישת האוצר שעמדה על חמש שנים לבין דרישת האחיות לארבע שנים.

כהן אמרה ביום שלישי בעקבות המבוי הסתום אליו נקלע אז המשא ומתן כי "האוצר ממשיך להתייחס לאחים ואחיות כעבדים ולא כעובדים שעליהם מוטלת כל יום האחריות לחיי האדם. כל עוד האוצר לא ישנה את גישתו - המאבק יימשך". במשרד האוצר טענו מנגד כי "על הסתדרות האחיות לחזור לשולחן הדיונים כיוון שאנו נמצאים במרחק של פסיעה מחתימה על הסכם".

דיון בהוצאת צווי מניעה לאחיות השובתות. טל אנגלנדר
חוזרות לעבוד/טל אנגלנדר

המחלוקת הייתה על אורך התקופה למימוש ההסכם

לאחר שהושג הסכם בנוגע לתוספת השכר שתוענק לאחיות, בגובה 14%, המחלוקת שעמדה ביניהם נותרה סביב אורך התקופה למימוש ההסכם. בעוד באוצר דרשו פריסה של תוספת השכר על פני חמש שנים, נציגי האחיות ניסו לצמצם את התקופה לארבע שנים. יו"ר הסתדרות האחיות כהן טענה כי "משרד האוצר מנסה למרוח את ההסכם לשנים ולכפות על האחיות עבודה נוספת, מעבר לעומס הכבד המוטל עליהן, אשר מלכתחילה הוביל אותן לסף קריסה. המחסור החריף באחיות מחייב הסכם שייתן מענה מידי למשבר ויהפוך את האחיות לבעלות מקצוע בעדיפות לאומית בטווח הקרוב".

במשרד האוצר האשימו את כהן בפיצוץ השיחות, ובהודעה שפורסמה נכתב כי "בתחילת המשא ומתן הודיעה יו"ר הסתדרות האחיות כי אין בכוונתה לקיים ישיבה, לצורך קיום אספות הסברה בקרב אחים ואחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully