וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה על הבנייה ב-E1: "ישראל משחקת באש"

במסיבת עיתונאים עם יו"ר הרשות הפלסטינית באנקרה, הבהיר נשיא טורקיה עבדוללה גול כי להחלטת ישראל יהיו השלכות "בטווח הארוך". אבו מאזן: "דוהרים לעבר מדינה עצמאית"

טורקיה גינתה היום (שלישי) את החלטת ישראל להרחיב את הבנייה בהתנחלויות בעקבות קבלתה של הרשות הפלסטינית כמדינה משקיפה שאינה חברה באו"ם. במסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר נשיא טורקיה, עבדוללה גול, כי ישראל "משחקת באש" וכי היא הופכת מבודדת יותר ויותר.

נושא: נשיא טורקיה עבדוללה גול ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן באנקרה, 11 בדצמבר 2012. AP
"המצב הזה אינו מתקבל על הדעת". אבו מאזן ועבדוללה גול, היום/AP

לדברי הנשיא הטורקי, ישראל צריכה ללמוד מההצבעה באו"ם. הוא גם הוסיף כי בהצבעה באו"ם העמידה ישראל את בנות בריתה, ארה"ב וקנדה, במצב קשה, כאשר הן שתי המעצמות היחידות שהצביעו נגד ההצעה לשדרג את מעמד הרשות הפלסטינית. הוא אמר כי במקום שישראל תשוב לשולחן המשא ומתן "בדרך של שלום", היא הודיעה על תכניות בנייה חדשות בהתנחלויות. "ברור שכל מאמצי ישראל יהיו לרעתה בטווח הארוך", אמר גול והוסיף כי המצב הזה אינו מתקבל על הדעת.

אבו מאזן, שהשתתף במסיבת העיתונאים שנערכה באנקרה, אמר כי לפלסטינים "יש עדיין דרך ארוכה, אך אנו צועדים במסלול הנכון". הוא הבהיר כי הפלסטינים "דוהרים לעבר מדינה עצמאית בגבולות 67' ובעזרת אללה בירת המדינה הזו תהיה ירושלים". יו"ר הרשות הודה לטורקיה על תמיכה בהצבעה באו"ם וקרא לה להמשיך במאמצים להסרת המצור על רצועת עזה.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בכינוס של הליגה הערבית בקטאר. 9 בדצמבר 2012. רויטרס
"נגן על העם שלנו, על האדמות שלנו ועל המקומות הקדושים בדרך הטובה ביותר". אבו מאזן/רויטרס

אבו מאזן התייחס גם הוא להחלטתה האחרונה של ממשלת ישראל לבנות בשטח E1 המחבר בין ירושלים למעלה אדומים. "אם זה אכן יקרה, אנחנו נגיב ללא ספק בדרכים שונות", הבהיר אבו מאזן. "נגן על העם שלנו, על האדמות שלנו ועל המקומות הקדושים בדרך הטובה ביותר שאנו יכולים ועל ידי פנייה למוסדות בינלאומיים".

"היום אנו רוצים לתת סיכוי לשלום", אמר אבו מאזן. "אנו קוראים לישראל לעמוד בהתחייבויותיה, לעצור את הבנייה בהתנחלויות, לשחרר את האסירים (הפלסטינים) ולחדש בלוח זמנים קבוע מראש את השיחות שהוקפאו בשנת 2008".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully