וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בריטניה תתמוך בפנייה הפלסטינית לאו"ם

גורמים בלונדון מסרו ל"גרדיאן" כי התמיכה מותנית בכך שאבו מאזן ישנה את נוסח הפנייה, כך שתכלול הבטחה לחידוש המו"מ והתחייבות שלא לנסות להתקבל לבית הדין הבינלאומי בהאג

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בריטניה תתמוך בפניית הפלסטינים לשדרוג מעמדם למדינה שאינה חברה באו"ם – כך מסרו אמש (שני) גורמים מדיניים לעיתון ה"גרדיאן" הבריטי. על פי הדיווח, הבריטים צפויים להציב לתמיכתם שני תנאים; האחד, חידוש המשא ומתן המדיני עם ישראל - והשני, התחייבות מצד הפלסטינים שלא לנסות להתקבל לבית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג, בניסיון למנוע מהם לתבוע את ישראל בגין פשעי מלחמה.

הגורמים בלונדון מסרו כי בריטניה תדרוש מהפלסטינים לערוך שינויים בנוסח הצעת ההחלטה המוגשת לאו"ם בתמורה לקולה בהצבעה. עוד הדגישו כי על חידוש המשא ומתן עם ישראל להיות מיידי ו"ללא תנאים מקדימים" כגון הפסקת הבנייה בהתנחלויות. כמו כן, ציינו כי התמיכה מוגבלת להצבעה בעצרת הכללית ולא כוללת תמיכה גם במסגרת מועצת הביטחון. לדברי הגורמים, שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, שוחח אתמול עם אבו מאזן וכן עם שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, לגבי הפנייה.

אבו מאזן יו"ר הראשות הפלסטינית נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
אבו מאזן באו"ם, בחודש ספטמבר/רויטרס

הבקשה הפלסטינית לאו"ם, אותה צפוי יו"ר הרשות אבו מאזן להגיש ביום חמישי הקרוב, נועדה לשדרג את מעמד הרשות מזה של "ישות" משקיפה לזה של מדינה. המהלך אמנם לא יעניק לפלסטינים חברות מלאה באו"ם, אותה ניתן להשיג רק בתמיכת מועצת הביטחון, אולם יעניק להם הכרה סמלית מצד העולם ויאפשר להם להתקבל למוסדות מדיניים שונים – בהם בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. החשש הוא כי הצלחת המהלך הפלסטיני עלולה לגרור תביעות משפטיות נגד קציני צה"ל בגין פשעי מלחמה וכן תביעות נגד הבנייה בהתנחלויות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בישראל ובארה"ב פועלים לשינוי נוסח הפנייה

אבו מאזן קרא זה מכבר לבריטניה לתמוך בפנייה הפלסטינית לאו"ם בשל "האחריות ההיסטורית" של בריטניה למצב באזור. ההערכה הייתה כי הבריטים יימנעו בהצבעה השנה בעצרת הכללית, אולם לדברי גורם בכיר במשרד החוץ הישראלי, נוכח העובדה שיו"ר הרשות יצא מוחלש ממבצע "עמוד ענן", "מדינות מסוימות עשויות להחליש את התנגדותן למהלך ואף להחליט לתמוך בו כדי לתת חיזוק לאבו מאזן". בשנה שעברה, אז תכננו הפלסטינים לפנות למועצת הביטחון בבקשה לחברות מלאה, הודיעה בריטניה באופן רשמי כי תימנע בהצבעה אם תיערך.

בישראל ובארה"ב פועלים בימים אלה בניסיון למתן את נוסח הצעת ההחלטה שהגישו הפלסטינים. בכירים ישראלים יצאו בתחילת השבוע לוושינגטון ולניו יורק בניסיון להכניס שינויים לנוסח הצעת ההחלטה, ובעיקרם הוספת סעיף שמתייחס לפנייה הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי בהאג.

במקביל, בדרג המדיני ימשיכו לדון בימים הקרובים בתגובת ישראל למהלך של אבו מאזן, כאשר חלק משרי התשיעייה - ובראשם שר החוץ אביגדור ליברמן ושר האוצר יובל שטייניץ - סבורים כי יש לנקוט בצעדים חד צדדיים קשים בתגובה למהלך. עם זאת, ראש הממשלה ושר הביטחון מחזיקים בעמדה מתונה יותר כעת, הגורסת כי תגובת ישראל תיקבע לפי המשך המהלכים של אבו מאזן בשטח. מסתמן כי בסופו של דבר ישראל תנקוט תחילה בסנקציות מתונות, ורק אם אבו מאזן ימשיך לבית הדין בהאג יישקלו צעדים חריפים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully