וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה אכלה שיערה במשך עשור, חצי קילו הוצא מקיבתה

קובי מנדל

2.7.2012 / 14:00

הילדה בת ה-12 הובאה לבית החולים רמב"ם כשהיא סובלת מסתימה במערכת העיכול. לאחר בירור נמצא שהיא סובלת מהפרעה שבגללה היא נוהגת ללעוס ולבלוע את שיערה. היא נותחה בהצלחה

תופעות יוצאות דופן שבעטיין ילדים מפונים לבית החולים רמב"ם הינן דבר כמעט בשגרה בקרב צוות המחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים לילדים "מאייר" שברמב"ם. אך לפני ימים אחדים, הם נדהמו כשלמחלקה הובאה ילדה כבת 12 מהצפון, לאחר שקיבתה נסתמה כמעט לחלוטין על ידי גוש ענק של שיער משיערות ראשה, במשקל של כחצי קילוגרם.

מבדיקת הילדה התברר כי היא נהגה במשך כעשר שנים ללעוס ולבלוע פיסות משערה, וכתוצאה מכך מערכת העיכול שלה הפסיקה לתפקד. מומחי גסטרואנטרולוגיה בבית החולים לילדים (רופאים מומחים למערכת העיכול של ילדים ונוער) חשבו בתחילה שיצליחו לחלץ את גוש השיער בדרכים שמרניות, שבעזרתן מחלצים גופים זרים מהקיבה, כמו על ידי החדרת מכשירים דרך הוושט, אך הסתבר שמדובר בגוש גדול מדי, שלדברי הרופאים נראה והתנהג ממש כמו יציקת גבס שסותמת את הקיבה, ולכן לא היה מנוס מניתוח. הניתוח עבר בהצלחה, הגוש הוצא מקיבת הילדה, והיא שוחררה לביתה בסוף השבוע כשהיא חשה בטוב.

מנהל המחלקה הכירוגית, ד"ר רן שטיינברג, סיפר לוואלה! חדשות כי הילדה הגיעה אליהם לפני כשבוע וחצי כשהיא מתלוננת על הקאות. "כשהתחלנו לברר את עברה הרפואי, אמה ציינה שמאז היותה כבת שנתיים, כלומר מזה כעשר שנים היא בולעת את שיער ראשה. מדובר בתופעה המכונה 'טריכוטלומניה', המוכרת בעולם, אך מדובר גם בתופעה נדירה. לאחר שהאם כיוונה אותנו, האבחנה נעשתה במהירות, אחרי שהיא עברה צילומים".

כאמור, הרופאים ביקשו להימנע מלנתח את הילדה, ובדקו אפשרות להוציא את גוש השיער ללא התערבות ניתוחית, אך לשווא. "יום לאחר מכן היא נלקחה לחדר הניתוח לצורך פתיחת קיבתה", סיפר ד"ר שטיינברג. "הוצאתנו לתדהמת כל הנוכחים תבנית אנטומית של הקיבה כאילו שהדבר נעשה באמצעות גוש גבס. מדובר בשיער במשקל של כחצי קילוגרם. הוצאנו את כל הגוש, סגרנו את הקיבה ולאחר זמן מה היא שוחררה לביתה. מדובר בתופעה מוכרת אך במקרה הנוכחי מאוד נדירה בשל ממדי הגוש. הילדה תהיה מעתה במעקב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully