וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיבא ורמב"ם אישרו ההסכם; האוצר: "יוצאים לדרך חדשה"

הרופאים המתמחים בבתי החולים שיבא ורמב"ם אישרו את מתווה ההסכם שהושג עם משרד האוצר. בהמשך היום יצביעו מתמחים נוספים. שר האוצר שטייניץ: "הסכמה טובה לרפואה הציבורית"

מתקדמים לקראת פתרון המשבר: הרופאים המתמחים בבתי החולים שיבא בתל השומר ורמב"ם בחיפה אישרו הבוקר (שלישי) את מתווה ההסכם שהושג מול משרד האוצר, לסיום המשבר במערכת הבריאות הציבורית. בכל בתי החולים בארץ מוצגים הבוקר למתמחים הסיכומים שהושגו בין הצדדים בתיווכם של השופט בדימוס יצחק זמיר ופרופ' מוטי מירוני, לקראת הצגתם בבית המשפט.

גורמים בקרב המתמחים סיפרו לוואלה! חדשות כי "אנחנו מרוצים מאוד מההסכמות. הגענו להישגים מרחיקי לכת וטיפלנו בנקודות המהותיות", ובכלל זה מתן מענקים. באשר לסיכויים שההסכם ייחתם היום, אמרו הגורמים כי "קיים סיכוי גדול" לכך. "במסגרת המצב שנוצר, מדובר בהישגים מאוד גדולים, והם באמת מטפלים בנקודות הכי מהותיות. המתמחים לא יכולים 'לדחוף' עוד שעות עבודה בשכר נמוך. זה נוגע בכל הנושאים. אנו שמחים שזה נפתר ככה".

הפגנה של סטודנטים לרפואה מחוץ למשרד ראש הממשלה, נובמבר 2011. עומר מירון
"אנו שמחים שזה נפתר ככה"/עומר מירון

גם שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס הבוקר להסכם המתגבש. בטקס באשדוד, אמר השר כי "אנשינו הגיעו הלילה להסכמה טובה לרפואה הציבורית. נקווה שנתבשר היום או מחר שהרפואה יוצאת לדרך חדשה, טובה לחולים, לרופאים, למערכת הרפואית ולציבור בישראל".

לפי חלק מההסכמות שהושגו הלילה בין הצדדים, יקבל כל אחד מהמתמחים מענק בסך עשרות אלפי שקלים במהלך תקופת ההתמחות. גם הרופאים המומחים יזכו לשיפור משמעותי בתנאיהם, ויקבלו תגמול בעבור תורנויות אחר הצהריים ויזוכו בכוננויות בתמורה לעבודה נוספת. התמורה לשכרם עשויה להסתכם בכ-7,000 שקלים, לכל מומחה.

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ומנכ?ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו בירכו על גיבוש מסמך העקרונות בין המתמחים למשרד האוצר. בהודעת משרד הבריאות נמסר כי הם מתייצבים מאחורי מסמך העקרונות שגובש באמצעות שני המגשרים וכי בכך הושגו המטרות ונוצר אופק משמעותי למתמחים ולמומחים הצעירים. "מדובר בהסכם המתמקד בשיפור תנאי העבודה וההשתכרות של מומחים צעירים ומתמחים, לצד קביעת מנגנון של בדיקת ההסכם במחצית תקופתו, באופן המאפשר תיקונים מוסכמים ושיתוף המתמחים והמומחים הצעירים באופן פעיל בתהליך", נמסר. כמו כן, הביע ליצמן תקווה כי אישור ההסכם שהתגבש יביא לחיזוק הרפואה הציבורית בישראל, ולדף חדש במערכת הבריאות, לטובת הרופאים ולרווחת ציבור החולים.

מנכ"ל משרד הבריאות גמזו קרא לכל הרופאים, המתמחים והמומחים, במרכז ובפריפריה הצעירים לתמוך במסמך העקרונות ובהישגים שהושגו. לדבריו, "מדובר בהישגים טובים לרופאים למתמחים ולמומחים הצעירים ובעיקר לרפואה הציבורית מסמך העקרונות משלים את ההסכם שנחתם עם ההסתדרות הרפואית בישראל ומהווה חיזוק נוסף למערכת הרפואה הציבורית". עוד נמסר כי "משרד הבריאות קורא לכלל הרופאים לשוב לעבודה סדירה ואיכותית, לטובת החולים שכה זקוקים להם".

לאחר שיחות מרתוניות בין הצדדים, עברה הטיוטה תיקונים משפטיים, והרופאים המתמחים בבתי החולים מצביעים כעת לאשרה. ההסכם יאושר רק לאחר שהמתמחים עצמם, ולא רק נציגיהם, יאשרו אותו.

עוד על משבר המתמחים
הרופאים יצביעו היום על מתווה ההסכם שגובש מול האוצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully