וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן מאיים לקבל את ההתפטרויות; הרופאים: נשבות

בסביבת סגן שר הבריאות אומרים שליצמן מוכן לקבל לאלתר את התפטרותם של חלק ממאה הרופאים המומחים, שהצטרפו לצעדי המחאה של הרופאים המתמחים. הרופאים מאיימים: נשבית את בתי החולים

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות הערוץ הראשון)

משרד הבריאות שוקל להכניס לתוקף מיידי חלק ממכתבי הפיטורים שהגישו אתמול עשרות רופאים בכירים - מבלי להמתין לסיום חודש ההתראה לפני סיום העבודה - כך אמרו אמש (שלישי) בסביבתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. בתגובה לדבריו, איימו רופאים בכירים כי ישביתו את בתי החולים הגדולים.

שר האוצר, יובל שטייניץ, תקף בערוץ 1 את הרופאים, ואמר כי צעדי המחאה שהם נוקטים הם בבחינת "בריונות". לדבריו, "אם ניתן יד לשיטה של התפטרות המונית, של מי שלא מרוצים מהארגון המייצג אותם, זה עלול לגלוש לענפים אחרים". השר שטייניץ הבהיר: "כולם חייבים לכבד את שלטון החוק - כשיש פסיקה של בית הדין – שבית המשפט העליון לא שינה אותה – לפיה ההתפטרות איננה חוקית, אני מצפה מהרופאים לקבל זאת".

בית החולים איכילוב, שביתת מתמחים, אוקטובר 2011. דרור עינב
עד כה התפטרו כ-350 מתמחים, ואמש הצטרפו אליהם כ-100 מומחים/דרור עינב

אמש התפטרו מתפקידם כמאה רופאים מומחים, כ-30 מהם מבית החולים רמב"ם בחיפה, 30 רופאים מומחים מבית החולים איכילוב בתל אביב ו-20 נוספים מבית החולים שניידר בפתח תקווה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

רופא בכיר מזהיר: יבוצעו רק החייאות

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, גינה את הצטרפותם של הרופאים הבכירים לצעדי המחאה של המתמחים, ואמר: "התפטרות המתמחים היא רעידת אדמה מספיק גדולה והכבדה נוספת על מערכת האשפוז תביא לקריסתה. זה בדיוק ההיפך מה שנדרש לעשות היום".

פרופ' יהודה אולמן, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים רמב"ם, אמר לוואלה! חדשות כי הרופאים הבכירים אינם מתכוונים לסגת מכוונתם להתפטר. "נקבל את מכתבי הפיטורים וברגע שנקבל אותם, בית החולים ייסגר. רק החייאות יבוצעו", הזהיר. אולמן הבהיר כי המגמה זהה גם בבתי חולים אחרים, בין היתר בבית החולים איכילוב בתל אביב ובבית החולים מאיר בכפר סבא. "לא ארעב ללחם", אמר, אבל הודה שסיום עבודתם האפשרי של הרופאים מסמל את "סופה של הרפואה הציבורית". לדבריו, הרופאים הבכירים נמצאים בהמתנה דרוכה לקבלת מכתבי הפיטורים: "כאן ברמב"ם, אנחנו יודעים מי הם שניים מהרופאים שצפויים לקבל את מכתב הפיטורים כבר מחר".

"אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי שלא תיפול שערה של איש מראשנו", אמר פרופ' אולמן, "אך מי שמשחק בחיי הרופאים הוא האוצר". לדבריו, המשבר "לא ייפתר באיומים - אלא בדיבורים וברצון טוב. כוחנות לא מובילה לדבר. אנחנו עושים את הצעד כשאנחנו מודעים להשלכות האישיות - ולוקחים זאת בחשבון".

משרד הבריאות איים לנקוט צעדים נגד הרופאים "הנוטשים"

אתמול לא הגיעו לעבודה כ-245 רופאים מתמחים, והיום נעדרו ממנה 287 מהם, מרביתם בשמונה בתי החולים הגדולים ברחבי הארץ. בסך הכל, מספר הרופאים המתמחים שהתפטרו עומד כיום על כ-350. בנוסף, למעלה מ-200 סטאז'רים לא הגיעו לעבודת כאות הזדהות עם המתמחים, וחלק מבתי החולים הודיעו על שביתה סמלית של שעתיים. אחרים הכריזו על שביתה למשך כל היום. בהודעה שפרסמו הסטאז'רים, נמסר: "אנחנו לא נהיה העבדים הבאים של מערכת הבריאות הציבורית". עוד נכתב כי "ההסכם הרע שכפתה ההסתדרות הרפואית על הרופאים מזמן לנו עתיד של פועלים שחורים".

שלשום הודיע משרד הבריאות כי ינקוט צעדים קשים נגד מאות המתמחים "הנוטשים", כלשון הודעתו, שלא התייצבו למשמרותיהם. בהודעה שפרסם המשרד נכתב כי בתי החולים התבקשו לדווח על כל רופא שנעדר מהעבודה, והובהר כי המשרד לא יסבול צעדים ארגוניים. "כל העמדות יפעלו כרגיל ולא תאושר סגירה של שום עמדה", נכתב. המשרד הודיע כי במידת הצורך, המחלקות יאוישו על ידי הרופאים הבכירים, כולל בשעות התורנות. עוד נמסר כי כל החופשות של הרופאים ופעילותיהם מחוץ לבתי החולים בוטלו.

במקביל, קבוצה של רופאים, סטודנטים לרפואה ואזרחים עתרו לבג"ץ, בדרישה להורות למדינה לשפר את תנאי העסקתם, שכיום מנוגדים לחוק, לטענתם. אחד העותרים, ד"ר דניאל לנצברג מבית החולים שיבא, אמר: "רופא יכול למצוא את עצמו מנתח אחרי 30 שעות, בניגוד לשכל הישר". העותרים, המיוצגים על ידי עו"ד אפי מיכאלי, ראש תחום רגולציה והפרטה במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, דורשים לבטל את ההסכם שנחתם בין ההסתדרות הרפואית לממשלה, ולא להעסיקם במשמרות של יותר מ-26 שעות ברציפות, דבר המציב את החולים בסכנת חיים. עתירתם תידון בבג"ץ ביום חמישי.

עידכון ראשון: 22:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully