וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים דחו הצעת בית הדין לחידוש המו"מ עם האוצר

אריאל נוי

11.10.2011 / 3:23

בתום דיון ממושך בבית הדין הארצי לעבודה הודיעו המתמחים כי הם אינם מבטלים את מכתבי ההתפטרות. יו"ר ההסתדרות הרפואית, ליאוניד אידלמן: "לא להוציא צווי מניעה לרופאים"

הרופאים המתמחים דחו הלילה (שלישי) את בקשת שופטי בית הדין הארצי לעבודה להציע מתווה להידברות עם משרדי האוצר והבריאות, והודיעו כי הם אינם מבטלים את מכתבי ההתפטרות. "ההסכם הוא קטסטרופה למערכת הבריאות ואנחנו דוחים את ההצעה להידברות", אמרו. במקביל, המדינה הודיעה כי התפטרות המתמחים הינה קולקטיבית ודרשו להוציא צווי מניעה נגד ההתפטרות.

עוד על התפטרות הרופאים המתמחים:
387 מתמחים לא הופיעו לעבודה, ניתוחים נדחו
היום שאחרי: הכירו את הרופאים המתמחים שהתפטרו
נתניהו: תוספת של אלפי שקלים לרופאים במערכת
הסטודנטים לרפואה מגבים את המתמחים
החולים עם המתמחים: ”הם היו צריכים להתפטר מזמן”

בדיון בבית הדין לעבודה נשמעו עמדות כל הצדדים, בהן גם עמדות מנהלי בתי החולים שנכחו במקום. נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, אמרה במהלך הדיון בעניין התפטרותם של הרופאים המתמחים כי ההסכם שנחתם עם הרופאים "לא נחתם בקלות". עוד אמרה ארד במהלך הדיון, שנמשך למעלה מתשע שעות, כי "ההחלטות בעניין המתמחים ישפיעו על מערך יחסי העבודה במשק".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, הביע תמיכה במתפטרים ואמר כי "הם אינם רואים את עתידם במערכת". לדבריו, "אני חושב שאסור להוציא צווי מניעה לרופאים. רופא צריך להיות אחראי לגורלו. רק בהידברות אפשר להשיג איזושהי התקדמות". "אני מקווה שהרופאים המתפטרים יחזרו לרפואה הציבורית שזקוקה להם. ההסכם החדש מאפשר לכל רופא למצוא נישה בה הוא יכול להתמקד וליהנות ממנה", הוסיף אידלמן, "ההסכם הזה מורכז מאוד ויש בו מענה אמיתי לבעיות אמיתיות כפי שהצגנו לרופאים. הסכם אחד לא יכול לתת מענה לכל הבעיות ואני מאמין שבהסכם הזה יש הצלה ממש של מערכת הבריאות. אני מבקש מבית הדין לתת למתמחים להתפטר. ההסתדרות לא נותנת חסות להתפטרות, אך מאפשרת למי שרוצה להתפטר".

עו"ד תמר וינטר המייצגת את ההסתדרות הרפואית אמרה בדיון כי "זכות ההתפטרות היא זכותו של כל עובד". לדבריה, "יש לתת למתמחים לממש את זכותם להתפטר. ההתפטרות היא אישית ולכן מקובלת עלינו".

387 מתמחים לא הופיעו אתמול לעבודה

בתוך כך, כבר אתמול – היום הראשון להתפטרות המתמחים - לא הופיעו לעבודה 387 מהם. עיקר בתי החולים שנפגעו מהמהלך היו בית החולים רמב"ם בחיפה, בית החולים איכילוב בתל אביב ובית החולים מאיר בכפר סבא. 77 מתמחים לא הופיעו לעבודה ברמב"ם, 105 מתמחים נעדרו מאיכילוב, ו-71 מתמחים לא התייצבו ב"מאיר". כמו כן, 18 רופאים מתמחים לא עבדו אתמול בבית החולים בני ציון בחיפה, 42 בשיבא תל –השומר, 20 בבית החולים וולפסון ושבעה נוספים לא הופיעו לעבודה בבית החולים אסף הרופא בצריפין.

במשרד הבריאות הוקם חדר מצב בכדי להתמודד עם העומסים והשיבושים שחלו בשל התפטרות המתמחים. כך למשל, נדחו חלק מהניתוחים שתוכננו בבית החולים רמב"ם וחלק מהמנותחים הופנו לבית החולים בנהריה. לחדר המצב הגיעו במהלך היום עדכונים שוטפים לגבי מצב בתי החולים ובמקביל, סייר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, בשבעה בתי חולים מתוך תשעה בתי חולים בהם מתחולל המשבר.

ממשרד הבריאות נמסר כי בכל בתי החולים פועלים חדרי המיון והפעילות הדחופה כסדרם. עוד נמסר כי עלולה להיווצר מגבלה בפעילות במחלקות נשים, ילדים, אורתופדיה וכירורגיה, בעיקר בבתי החולים שיבא, איכילוב, מאיר, רמב"ם, רבין ושניידר. במהלך היום לא יפעלו בבית החולים מרפאות החוץ ומרפאות הילדים.

נתניהו הנחה להעניק תוספת של אלפי שקלים למתמחים

במקביל לדיונים בבית הדין לעבודה, נועד אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם שר האוצר יובל שטייניץ וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן במטרה להביא לפתרון המשבר במערכת הבריאות. בתום הפגישה הנחה ראש הממשלה את הדרגים המנהלים את המשא ומתן מול הרופאים הצעירים, להעניק תוספת של אלפי שקלים למשכורת החודשית. נתניהו הנחה להעניק את התוספת לרופאים צעירים שיתמקדו רק בעבודה במערכת הבריאות הציבורית.

בתגובה להנחיית ראש הממשלה אמרו המתמחים: "עד כה לא הוצגה לנו כל הצעה קונקרטית, אלא רק מספרים שנזרקו באוויר. אחרי שבועות ארוכים שבוזבזו ללא שום הצעה רצינית לשיקום מערכת הבריאות, וכל עוד האוצר ממשיך לטעון בתוקף כי רופא במדינת ישראל יכול להשתכר בכבוד רק תמורת 300 שעות עבודה חודשיות, כל שאנו מבקשים הוא שיאפשרו לנו לממש את זכותנו הבסיסית להתפטר ולסיים עבודתנו בבתי החולים".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully