וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסירים הפלסטינים השובתים רעב: "נפסיק גם לשתות"

ניר יהב

10.10.2011 / 12:05

שר האסירים הפלסטיני אמר כי האסירים יחמירו שביתת הרעב שלהם. עוד הוא ציין כי מצבו של מזכ"ל החזית העממית הכלוא בישראל "רע מאוד" בעקבות שביתת הרעב בה הוא נוקט

האסירים הפלסטינים השובתים רעב בבתי הכלא בישראל מתכוונים להסלים את צעדי המחאה שלהם: שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע, אמר הבוקר (שני) כי האסירים מאיימים כעת להפסיק לשתות במחאה על "הפגיעה באסירים ושליחתם לבידוד". בנוסף אמר קראקע כי יום רביעי הקרוב יהיה "יום לאומי ועממי למען האסירים בבתי הכלא בישראל".

עוד בנושא
הפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים: ”אנחנו ננצח”
אסירים פלסטינים בכלא אשקלון הצטרפו לשביתת הרעב
הרעת התנאים בבתי הכלא: אסירי חמאס החזירו ארוחות

קראקע סיפר עוד כי מצבו הבריאותי של האסיר הפלסטיני אחמד סעדאת, מזכ"ל החזית העממית, אשר מרצה 30 שנות מאסר בגין עמידה בראש ארגון טרור, "רע מאוד" בעקבות שביתת הרעב שבה הוא נוקט. לדברי קראקע, סעדאת הנמצא בבידוד "אינו מסוגל לזוז או לעמוד, והוא איבד הרבה ממשקלו". עוד אמר כי מדי פעם הוא מאבד את הכרתו ומקיא.

על פי הדיווח, למרות ההרעה במצבו והבידוד שבו הוא מצוי, הבהיר סעדאת לעורך דינו כי הוא "ממשיך בשביתת הרעב כל עוד שירות בתי הסוהר ממשיך בדיכוי האסירים ולא נענה לדרישותיהם, ובראשן הפסקת מדיניות הבידוד". סעדאת קרא לעם הפלסטיני לעמוד מאחורי האסירים ולמוסדות זכויות האדם קרא להתערב מיידית כדי למנוע את הטרגדיה האנושית המתרחשת, כלשונו, בבתי הכלא. לטענת קראקע, 420 אסירים מכלא גלבוע הודיעו כי הם מצטרפים לשביתת הרעב ללא הגבלת זמן.

לפני כשבועיים הודיע קראקע על תחילת שביתת הרעב, בה לוקחים חלק 85 אסירים. "האסירים פתחו במרד כולל נגד חוקי שירות בתי הסוהר, עד שההנהלה תיענה לדרישותיהם", אמר אז קראקע. "הם מסרבים ללבוש את מדי הכלא, לעמוד לספירה היומית ולציית להוראות הכלא".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully