וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים צפויים לממש ההתפטרות: "האוצר הונה אותנו"

אריאל נוי

10.10.2011 / 1:49

נציגי הרופאים המתמחים ייכנסו הבוקר מסיבת עיתונאים בה יודיעו על המשך הדרך נוכח הכישלון במו”מ, וככל הנראה יודיעו על מימוש מכתבי ההתפטרות. ”האוצר הוביל המשבר להקצנה”

הרופאים המתמחים צפויים לכנס הבוקר (שני) מסיבת עיתונאים, בה יצהירו על המשך דרכם נוכח כישלון המשא ומתן עם נציגי משרד האוצר, וכלל הנראה יודיעו על מימוש מכתבי ההתפטרות של מאות מהם. על פי קביעת בית הדין הארצי לעבודה, שני הצדדים היו אמורים להגיע להסכמות כלשהן ולדווח על כך לנשיאת בית הדין בדיון שנקבע להיום, אולם כעת לא ברור מה יעלה בגורל הדיון.

המתמחים פירסמו הצהרה בה תקפו בחריפות את התנהלות האוצר. "צוות המתמחים נענה שוב ושוב לדרישותיה של כבוד נשיאת בית הדין, נילי ארד, להידבר עם נציגות האוצר", מסרו. "במהלך המו"מ התברר כי אילן לוין דרס את הסיכומים עליהם התחייב בבית הדין, הונה את נשיאת בית הדין, הונה את צוות המו"מ ועשה ככל יכולתו להוביל את המשבר להקצנה", הוסיפו.

עוד בנושא:
האוצר אחרי פיצוץ המו"מ: "המתמחים חסרי סבלנות"
התמחים פוצצו המו"מ: "האוצר מקשיח עמדות"
חוזרים למו"מ: המתמחים דחו התפטרותם
סגן שר הבריאות: "מתפלל שהרופאים לא יתפטרו"

הפגנת רופאים מתמחים מחוץ לסינמטק תל אביב, אוקטובר 2011. דרור עינב
"במהלך המו"מ התברר כי אילן לוין דרס את הסיכומים עליהם התחייב בבית הדין". הפגנת מתמחים בתל אביב בשבוע שעבר/דרור עינב

אתמול פוצצו המתמחים פגישת משא ומתן עם נציגי האוצר, ונטשו את אולם הדיונים בכעס. המתמחים טענו כי האוצר הקשיח את עמדותיו במשא ומתן מולם וכי נציגיו לא מוכנים לפשרה. מנגד, באוצר סבורים כי המתמחים תכננו מראש את המהלך והדגישו כי הידברות בלבד תביא לפתרון המשבר. אילן לוין, הממונה על השכר באוצר שניהל את המשא ומתן מטעם משרדו אמר בתגובה כי "המתמחים בחרו לעזוב את אולם הדיונים תוך כדי סערת רגשות בלי שום התרעה, ולהערכתי אמרו גם דברים לא לעניין והתנהגו בחוסר סובלנות".

לדברי לוין, האוצר הציע למתמחים מתווה הצפוי להעלות את שכרם. בין היתר, הוצע למתמחים להאריך את יום העבודה בקופות החולים לאחר סיום המשמרת בבתי החולים או בכל מגזר אחר בתחום הרפואה הציבורית, וכן הוצעו "מקורות פרנסה נוספים". לוין אמר עוד כי אין כוונה לעצור את מי שלא רוצה להישאר במקצוע. "המטרה היא לא להתנהל בבית הדין אלא במשא ומתן. אנחנו רוצים להמשיך בהידברות, בין אם הם יחליטו להתפטר ובין אם לאו".

בתוך כך, גם יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן קרא אתמול למתמחים לשוב לשולחן המשא ומתן. "אנחנו צריכים לשבת ולדבר למרות שמשא ומתן זה לא דבר פשוט, לא תמיד זה מביא נחת לכולם אבל אין תחליף להידברות", אמר אידלמן, "המשא ומתן גורם להרבה אנשים להיות במתח רב. במערכת הבריאות אסור שיהיו צווי מניעה או צווי ריתוק. זה לא בריא למערכת הרפואה הציבורית".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully