וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הבריאות: "מתפלל שהרופאים לא יתפטרו"

בית הדין הארצי לעבודה צפוי להכריע היום בשעות הצהריים האם התפטרות הרופאים המתמחים תיכנס לתוקפה. סגן שר הבריאות קרא למתמחים להתייצב בעבודה: "נשקיע עוד כסף"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, התייחס הבוקר (חמישי) למשבר הרופאים המתמחים שמכתבי ההתפטרות שהגישו צפויים להיכנס היום לתוקפם אלא אם כן הצדדים יוכלו להגיע לפשרה בבית הדין הארצי לעבודה ואמר כי הוא "מתפלל שהרופאים יחזרו בהם מההתפטרות". נכון לעכשיו, קיימת אי בהירות לגבי התייצבות הרופאים המתמחים בבתי החולים כאשר בשעה 14:00 צפוי להתקיים הדיון המכריע בבית הדין.

משבר הרופאים המתמחים - כותרות אחרונות:
המתמחים יתייצבו לעבודה? "אי ודאות של מלחמה"
נתניהו שוב ביקש מהמתמחים: השהו ההתפטרות
מתמחים ב-6 בתי חולים החליטו לא לדחות ההתפטרות

ליצמן הסביר בראיון לגלי צה"ל כי לא ניתן לשנות את ההסכם שנחתם בין נציגי הרופאים – ההסתדרות הרפואית, לבין משרד האוצר. סגן שר הבריאות הוסיף כי "ברור שצריך להשקיע עוד כסף" שכן הוא מבין שההסכם במתכונתו הנוכחית אינו עונה למצוקות המתמחים, אבל הבהיר כי עליהם להתייצב בעבודה בבתי החולים.

בתוך כך, במערכת הבריאות חוששים כי אם יימשך המשבר, יתקשו הרופאים הבכירים לתפקד ללא המתמחים. פרופ' יהודה אולמן, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים רמב"ם בחיפה, מתאר תרחיש אימים, שעשוי להתממש כבר היום בבוקר. "בית החולים יפסיק לתפקד כמעט לחלוטין תוך מספר שעות", אומר מי שעומד בראש מחלקה באחד מבתי החולים הגדולים בישראל, ובוודאי אחד מאלה שיינזקו יותר מכולם אם אכן לא יגיעו המתמחים לעבודה. "אף אחד לא יכול לצפות בדיוק כמה מהר תקרוס המערכת, וכמה מהר יתחיל הנזק להיות אכזרי וכואב", ממשיך אולמן. "אף פעם מדינת ישראל לא עמדה במצב דומה".

למרות זאת, נראה שרוב הרופאים המתמחים יתייצבו לעבודה כפי שקובע החוק. ד"ר נדב חיים, רופא מתמחה בבית החולים שיבא בתל השומר, מבהיר כי כל עוד הוראת בית הדין הארצי לעבודה קובעת כי אסור למתמחים להתפטר מעבודתם עד להודעה אחרת, הוא יגיע לעבודה, וסביר שלא רק הוא. "אנחנו נוהגים לפי החוק", הוא מבהיר. "אם החוק מחייב אותך להגיע לעבודה עד להודעה אחרת, נעשה מאמץ שאנשים יגיעו. אם החוק מאפשר לנו לקיים את מכתבי ההתפטרות כלשונם ולא להגיע לעבודה בבוקר – כך נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully