וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים: "אנחנו ננצח"

ניר יהב, רמאללה

3.10.2011 / 18:45

מאות פלסטינים הגיעו לרמאללה להפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים הכלואים בישראל, שהכריזו על שביתת רעב עד לשיפור תנאיהם. "השלב הבא הוא שהאסירים לא יימלאו אחר חוקי הכלא"

מאות פלסטינים הגיעו היום (שני) לכיכר השעון ברמאללה כדי להביע תמיכה בשביתת האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל. המשתתפים בהפגנה נשאו דגלי פלסטין ותמונות של בני משפחותיהם היושבים במאסר בישראל. שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע אמר לוואלה! חדשות, כי "באנו לומר שלא מקובל על העם הפלסטיני מה שעושים לאסירים הפלסטינים. לישראל, מדינה החתומה על אמנות בינלאומיות, אין שום זכות לפגוע בזכויות האסירים. עליה לכבד את זכותם. נתניהו רוצה להפוך את נושא האסירים לנושא פוליטי וזה דבר מסוכן. ישראל מתנהגת כאילו היא מעל החוק".

עוד על מחאת האסירים הפלסטינים
אסירים פלסטינים בכלא אשקלון הצטרפו לשביתת הרעב
אסירים פלסטינים בכלא הישראלי יפתחו בשביתת רעב

הפגנת תמיכה בראמללה בשביתת האסרים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל, אוקטובר 2011. עומר מירון
"לישראל, מדינה החתומה על אמנות בינלאומיות, אין שום זכות לפגוע בזכויות האסירים". המפגינים ברמאללה, היום/עומר מירון

קראקע אמר עוד, שהאסירים הפלסטינים ימשיכו בשביתת הרעב עד שכל דרישותיהם ייענו: "לא מתנהל כרגע שום משא ומתן בין האסירים לבין שירות בתי הסוהר. השלב הבא הוא שהאסירים לא יימלאו אחר חוקי הכלא, לא יילבשו את מדי הכלא, לא יעמדו לספירה היומית עד שכל דרישותיהם ייענו". בנאומו בפני מאות המשתתפים, הבטיח קראקע שהאסירים ינצחו את ישראל: "אנחנו מסוגלים לנצח. אנחנו מסוגלים לזכות בחירות ובחופש".

במהלך ההפגנה חולק בקרב הקהל מסמך מטעם מועדון האסיר הפלסטיני, שבו מפורטות 24 דרישותיהם של האסירים הפלסטינים משלטונות הכלא, ובהן: להפסיק את מדיניות הבידוד, להפסיק את הבדיקות הגופניות, לאפשר ביקורים לאסירי עזה, לשחרר את האסירים החולים מהכלא, להעניק טיפול רפואי הולם לאסירים, להפסיק לכבול אסירים בעת ביקור עורך הדין או המשפחה, לשחרר אסירים מנהליים, לשפר את האוכל מבחינת כמות ואיכות ועוד.

הפגנת תמיכה בראמללה בשביתת האסרים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל, אוקטובר 2011. עומר מירון
"נמאס לנו, מספיק. מי יודע מתי אראה את הבן שלי?". המפגינים ברמאללה, היום/עומר מירון

פדווא ברגותי, רעייתו של בכיר פתח מרואן ברגותי הנמצא במאסר עולם בכלא הישראלי, אמרה כי "הגענו לכאן כדי לתמוך במאבקם של האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי. נתניהו החליט להעניש אותם על ידי מניעת ביקורים, ביטול ערוצי טלוויזיה ובידוד מיתר האסירים. אנחנו רוצים לסיים את הבידוד שלהם, שכן יותר מ-30 אסירים נמצאים בבידוד ובראשם מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת. כמה מהם נמצאים אפילו עשר שנים בבידוד, וברור לכולם שלא מדובר בבידוד מסיבות ביטחוניות, אלא פוליטיות גרידא".

אמו של האסיר מוחמד רביע חליפה נשאה את תמונתו, שם הוא מצולם עם ראש הרשות לשעבר יאסר ערפאת. "בני נמצא בכלא הישראלי כבר תשע שנים", סיפרה. "אנו תומכים בו וביתר האסירים הפלסטינים. כולנו מקווים שישוחרר בקרוב". אביו של האסיר אחמד שחאדה, הנמצא בבית הכלא בישראל כבר 27 שנה, נשמע כועס יותר: "ישראל לקחה לי את הכסף, לקחה לי את הבית, לקחה לי את האדמה, ולבסוף לקחה לי את הבן. לאן אלך עכשיו? מה אעשה? ישראל היא בסך הכול פקידה של ארצות הברית ובריטניה וממלאת את הוראותיהן. נמאס לנו, מספיק. מי יודע מתי אראה את הבן שלי?".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully