וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך? חוקרים טוענים כי פיתחו חיסון ל-HIV

חוקרים מספרד מצאו כי 22 מתוך 24 אנשים בריאים פיתחו חסינות לנגיף הגורם למחלת האיידס בעקבות הזריקה. לא מובטחת אמנם הגנה מפני הידבקות אך החסינות יכולה לצמצם את הנגיף בגוף "לרמה של הרפס"

"ההתפשטות הזיהומית של נגיף ה-HIV תצטמצם ותהפוך למינורית", כך טענו מדענים המפתחים חיסון חדש לטיפול בנגיף הגורם למחלת האיידס במאמר שפורסם היום (חמישי) בטלגרף.

החוקרים מספרד מצאו כי 22 מתוך 24 אנשים בריאים פיתחו חסינות לנגיף לאחר שקיבלו את החיסון MVA-B. פרופ' מריאנו אסטבן, החוקר הראשי בפרויקט שנערך במרכז הביוטק הלאומי שבמדריד, סיפר כי "זה כמו להראות למישהו תמונה של HIV כך שהוא יהיה מסוגל לזהות אותו אם הוא יראה אותו שוב".

החיסון מכיל ארבעה גנים של HIV אשר מעוררים את הלימפוציטים T ו- B - תאי דם לבנים השייכים למערכת החיסון הנרכשת. פרופ' אסטבן הסביר כי "גופנו מלא בלימפוציטים, כל אחד מהם מתוכנת להילחם נגד גורמים שונים למחלות. יש לאמן אותם במקרים של נגיפים כמו ה-HIV - נגיף שלא ניתן להביסו באופן טבעי".

לימפוציט מסוג B מייצר אנטי נוגדנים שתוקפים וירוסים לפני שאלו מדביקים את התאים ולימפוציטים מסוג T מאתרים ומשמידים את התאים שנדבקו. המחקר מראה כי כמעט שלושה רבעים מהמשתתפים פיתחו נוגדנים ספציפיים ל-HIV אחד עשר חודשים לאחר שחוסנו. משתתפים נוספים פיתחו סוג אחד של תא T אשר יכול להילחם ב-HIV.

בסך הכל, 92% מהמשתתפים במחקר פיתחו תגובת חסינות כלשהיא, אולם הדבר לא מבטיח כי תתאפשר הגנה מלאה מהידבקות. הצעד הבא הוא לנסות את החיסון על אלו שנושאים בגופם את הנגיף ולבחון האם אכן הוא יעיל במניעה של התרבות הנגיף בגוף האדם ואולי אף בצמצומו.

פרופ' אסטבן הודה כי התהליך עדיין בחיתוליו, אך הוא אופטימי והגדיר אותו כמבטיח. "בעתיד, ייתכן כי נסתכל על נגיף ה-HIV כפי שאנחנו רואים הרפס כיום".

עוד באותו נושא
חתולים זוהרים יסייעו למצוא תרופה לאיידס?
2010: מגמת העלייה ב-HIV נבלמה
בהפריה חוץ גופית: נשאית HIV ילדה תאומים בריאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully